Tuesday 25 September 2012

Mahasiswa Boikot Menteri KDN Jika Gagal Kenakan Tindakan Tegas Hina Islam

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan.

Middle Voices hari ini dimaklumkan oleh rakan penulis berkenaan tindakan seorang mahasiswa berbangsa india yang merupakan pelajar di Universiti Selangor, UNISEL menghina Islam melalui status laman sosial facebooknya.

Gapinath Jayarathnam yang berasal daripada Kelang, dilaporkan mengeluarkan status yang jelas menghina islam secara ekstrim dan melampau yang mengaitkan perkataan Allah dan Nabi Muhammad dengan menggambarkan perbuatan lucah kedua-dua perkataan tersebut melalui laman facebooknya yang kini telah dinyahaktifkan serta merta.


"Biadap dan amat kerterlaluan," komen sebahagian mahasiswa selain ada yang benar-benar marah serta melaknat perbuatan Gapinath yang menghina islam secara melampau sekaligus mencabul keharmonian dalam kalangan rakyat Malaysia yang berbilang kaum.

Selain itu, seorang lagi mahasiswa turut bersuara dengan menyatakan kemungkinan tragedi berdarah 13 Mei yang digeruni itu akan kembali lagi dek kerana marah dengan perbuatan yang terang terang menghina islam.

"hok nie...nok soh berulang peristiwa 13 mei...kalu ore maroh mula royak ore bekeng....," kata Mohamad Shamsul.

Prologue: Tidak cukup dengan penghinaan islam yang sedang diprotes hebat menjadi hujahan, makian dan bualan apabila filem menghina Nabi Muhammad tersebar di Youtube, kini muncul pula mahasiswa yang begitu berani menyentuh sensitiviti islam dengan penghinaan ekstrim.

Middle Voices melihat perbuatan Gapinath itu merupakan suatu yang sangat biadap dan perlu diawasi dan dikenakan tindakan segera oleh kementerian bertanggungjawab iaitu Kementerian Dalam Negeri.

Dato' Seri Hishammudin yang merupakan Menteri Dalam Negeri kali ini harus mengenakan tindakan tegas dan tanpa maaf terhadap penghina Islam di Malaysia bagi meneruskan keharmonian dan keamanan negara.

Kelembapan dan tolak ansur untuk tidak mendakwa Gapinath dibawah Akta Hasutan 1948 serta merta dan mengenakan hukuman yang tegas sudah tentu membawa kepada keburukan yang lebih besar disamping bersedia diboikot oleh mahasiswa sekiranya gagal berbuat demikian.

Middle Voices juga ingin menyeru seluruh mahasiswa yang sedang sibuk dengan isu Pilihan Raya Kampus agar membuat laporan polis supaya tindakan dan siasatan polis dapat dijalankan sekaligus menyegerakan proses menghumban Gapinath ke muka pengadilan.

#Sekarang Middle Voices melihat bahawa Akta Keselamatan Dalam Negeri atau Internal Security Act, ISA adalah lebih praktikal bagi mengusir manusia jahat seperti Gapinath...

7 comments:

  1. KDN lembik..sepatutny tegas dlm menjge keamanan... islam dh byk kali dihina...sensitiviti..harus beri satu pengajaran... kenapa agama lain aman makmur di anuti mnakala islam asyik dicabuli mereka?? azan xboleh...tu xboleh..ni x boleh..bodo punye menteri

    ReplyDelete
  2. ni alamat tempat di keje....

    TIP TOP MEAT SDN. BHD.
    Address: Lot 17840, Off Jalan Rawang-batang Berjuntai, P. O. Box 231, Batang Berjuntai, Selangor, 45600
    Phone number: +60 (0)3 6104-1031

    ReplyDelete
  3. Menteri KDN dh xde kuasa..ISA dh xde..semua salah pkr dan pengikut dia yg bodoh desak najib mansuh ISA... keling ni pun nak mati cepat klu aku jumpa mampos kat situ jugak..

    ReplyDelete
  4. masa ada ISA dulu cakap macam² dah bodoh tak reti tak nak study akta tu masing² tunjuk cam pandai .. sekarang dah jadi macam ni salah KDN pulak .. sian lah korang ni bodoh tak leh diajar ...

    ReplyDelete
  5. orang dulu dulu dah pesan kalau terjumpa orang india dan ular ketuk mampus india ni..

    ReplyDelete
  6. Perlu tindakan segera..!!! "Kalau tidak susah nanti"
    Cukup melampau..hati tengah panas ni...

    ReplyDelete

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!