Friday 28 September 2012

GMUKM Jangan Sia Siakan Mandat

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan.

Suasana Kampus Universiti Kebangsaan Malaysia kian redha selepas melalui pengambaran Pilihan Raya Kampus yang memenangkan Gabungan Mahasiswa UKM sekaligus membentuk kerajaan dengan memegang mandat, amanah dan kepercayaan mahasiswa UKM.

Middle Voices turut ingin menyampaikan ucapan tahniah kepada Gabungan Mahasiswa UKM yang berjaya merangkul segala beban dan tanggungjawab mahasiswa UKM dan berharap agar dapat menjalankannya dengan baik disamping melunaskan segala janji dan propaganda yang digunakan ketika sesi berkempen.

Sebelum itu, Gabungan Mahasiswa UKM dikatakan terpersong daripada janji dan propaganda mereka apabila GMUKM dan penyokong tegar mereka dilaporkan mengganas di Kolej Burhanuddin Helmi di universiti itu semasa tempoh berkempen yang lalu.

"Mengadakan kerjasama dengan pihak keselamatan UKM bagi mewujudkan persekitaran yang selamat dan harmoni di kawasan UKM" begitulah bunyinya manifesto yang diwar-warkan oleh Presiden GMUKM, namun telah dicabuli apabila mereka sendiri bertindak ganas terhadap pihak keselamatan kampus itu dengan memaksa pihak keselamatan dengan tindakan yang dibilang biadap.


Rentung nilai tambah budi pekerti GMUKM apabila kumpulan mahasiswa penyokong mereka bertindak mencabuli keharmonian kampus yang tidak seperti dijanjikan Presiden GMUKM.

Walaubagaimanapun, GMUKM yang baru sahaja memegang tampuk kepimpinan perwakilan pelajar universiti itu disarankan agar lebih telus dengan mengotakan segala janji dan bukannya melobi janji yang akhirnya dicabuli dengan perbuatan mereka sendiri.

Prologue: Kepada calon Aspirasi, teruskan perjuangan anda kerana kalah hari ini tidak bermakna kalah pada hari esok dan menang hari ini belum bermakna kekal sehingga hari esok.

Walaubagaimanapun, Middle Voices berharap agar tidak wujud sebarang persengketaan diantara jentera Aspirasi Mahasiswa sebaik kecundang di kampus itu kelmarin yang mengamburkan suara suara sumbang termasuk mula menarik diri daripada perjuangan kumpulan mahasiswa Pro Aspirasi.

"Jika bersorak ketika bertanding, mengapa perlu selerak ketika kecundang, jika mengorak ketika kalah jangan bermegah ketika menang" - Safira Safri

#GMUKM jangan sia-siakan kepercayaan mahasiswa UKM. Aspirasi UKM, buktikan keteguhan, kesetiaan, dan kesatuan kerana anda sentiasa Teguh, Setia dan Bersatu...

No comments:

Post a Comment

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!