Monday, 30 April 2012

TOLONG RAHSIAKAN DARIPADA ORANG MELAYU

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM

PM pertama Kristian

Anak-anak Melayu sibuk dengan demo dan bantah. Berkorban melakukan sesuatu yang bukan sahaja sia-sia bahkan akan meranapkan apa yang mereka sendiri harapkan. Ada rahsia besar yang tidak mereka ketahui. Jika mereka mengetahuinya, pasti mereka tidak melakukan kerja bodoh dan gila ini. Bukan sahaja bangsa mereka akan hancur, malah agama Islam juga ikut musnah.

Perancangan telah diatur kemas dan sedang berjalan dengan baik. PRU 13 adalah landasan mula pelaksanaan Pancangan Kristianisasi Malaysia yang pastinya akan membuahkan kejayaan menjelang PRU 14 nanti. Biarpun kalah dalam PRU kali ini, mereka akan meneruskan momentum pertentangan rakyat kepada UMNO sebagai pemerintah Melayu Islam. Tidaklah menjadi rahsia lagi sekarang bahawa jika benar wujud rancangan tersebut, sudah tentu dengan bantuan pakar dari para pelobi antarabangsa.

Faktor Anwar Ibrahim cukup penting. Keupayaannya Anwar memecah belahkan orang Melayu amat berguna bagi mereka terutama kemampuannya menguasai PAS.

Rancangan sebenar masa hadapan mereka bukan untuk melantik Anwar sebagai PM sebagaimana yang kita fahami. Mereka memberi sokongan padu kepada Anwar hanya untuk mempermudahkan mencapai tujuan sebenar mereka. Malaysia bakal menjadi sebuah negara Kristian dan diterajui oleh bukan Melayu sebelum 2020. Bagaimana dengan nasib Institusi Raja-raja Melayu? Mereka akan menerima nasib sebagaimana dengan nasib waris Kesultanan Singapura. Semuanya akan ditamatkan.

Mereka amat yakin bahawa mereka akan mencapai kejayaan padu pada 2017 nanti (PRU 14). Mengapa?

Sehingga hari ini DAP hanya bermain wayang. Karpal masih belum mempercayai Anwar Ibrahim sepenuhnya walaupun mereka berada dalam kapal yang sama dan Anwar dilantik sebagai kapten. Masa Anwar akan berakhir bila PR menguasai negara. Tidak mustahil ia dilupuskan oleh agen pelobi mereka sendiri untuk memberi laluan DAP menguasai politik sepenuhnya. Lee Kuan Yew Dibenarkan Memerintah Malaysia Buat Sementara, syarat PRU13 Dari PAP Kepada DAP.

PESAN LEE KUAN YEW KEPADA DR. CHAN MEN HIN - SEBELUM SAYA MATI SAYA MAHU MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA WALAUPUN 1 MINIT

Sumber Dalaman DAP yang terbocor kepada umum menunjukkan bahawa mereka amat serius dalam perkara ini. Orang Melayu sekarang dibiar mabuk dengan perasaan membenci pemerintah yang berjaya didorong oleh Anwar. PAS dipergunakan untuk menghakis pengaruh UMNO.

Dalam saat Melayu berkecamuk dan berpecah belah, mereka (DAP dan PAP) menyediakan plan mereka sendiri. Mereka terus menyusun langkah demi langkah untuk menguasai Putrajaya. Kita tidak tahu berapa banyak lagi rahsia mereka yang masih belum terbocor. Walaupun begitu, apa yang telah sampai kepada pengetahuan kita sudah cukup untuk menakutkan kita. Melayu dalam kekeliruan terpaksa menyerahkan negara kepada bangsa asing.

Siasatan mymassa mendapati terdapat beberapa perkara rahsia yang tentunya tidak diketahui anak-anak muda kita di Dataran Merdeka. Apa yang mereka lakukan hanyalah salah satu dari percaturan luar pentas oleh Pertubuhan Rahsia Kristian Malaysia untuk merampas kuasa dari umat Islam. Ini Rahsianya, bacalah dengan serius...

1. Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Jeff Ooi, Elizeberth Wong, Tian Chua, Tony Pua dan beberapa lagi pemimpin DAP dan PKR Kristian telah mengadakan pertemuan dengan pastor-pastor dan wakil-wakil gereja dari luar negara untuk membincangkan dua perkara penting menjelang Dua Kali PRU kelak. Target mereka yang pertama ialah PRU13 dan kedua PRU14. Apakah Target mereka?

2. Jeff Ooi memanjangkan pesanan para penderma Kristian di luar negara bahawa mereka mahukan kejayaan hasil sumbangan tidak terkira mereka. Jeff Ooi menunjukkan rasa cemas dan bimbang kerana beliau merupakan wakil parti pembangkang dalam mendapatkan dana-dana PRU.

3. Lim Guan Eng menyatakan dalam PRU13 nanti, pasukan PAP di bawah arahan Lee Kuan Yew akan menghantar beberapa pasukan untuk membantu PR yang merupakan modus operandi yang diasingkan daripada keterlibatan PAS. LGE kata dalam modus ini PAS diketepikan, sebab ianya melibatkan cita-cita Kristian yang PAS tak boleh tahu! Kenyataan LGE ini mengimbas kembali PRU di negara kita tahun 1960an dahulu di mana PAP menghantar 9 hingga 11 Calon PAP bertanding di Parlimen Malaysia. PAP hanya menang di Bangsar sahaja. Sudahkah kamu lupa??? Kini PAP kembali lagi.

4. Perdebatan berlaku antara Karpal dengan Tian Chua. Tian Chua membangkitkan kelambatan Dana yang sampai kepada PKR dan bertanya mengapa poster-poster PR yang dibuat di negara China (kenapa dibuat di China? Adakah ia mempunyai maksud tertentu?) belum sampai-sampai lagi. LGE meyakinkan Tian Chua poster-poster itu akan sampai melalui Pelabuhan di Pulau Pinang dan Singapura dalam seminggu dua lagi. Jika lambat juga kata LGE, poster-poster dan bendera itu akan dikirim melalui kapal terbang ke Pulau Pinang.

5. Pasal Dana lambat, Karpal minta dia terus rujuk kepada bosnya, Anwar Ibrahim.

Karpal meminta Tian Chua jangan percaya Anwar kerana dia Islam, bila-bila boleh pusing. Karpal ingatkan Tian Chua, Anwar memiliki rumah dan harta di Amerika, jika dia kalah dia boleh pindah di sana. Karpal meminta Tian Chua fokus kepada bagaimana menjayakan DAP menjadi PM Kristian yang pertama di Malaysia.

Karpal kata undang-undang di Malaysia boleh diubah dengan syarat DAP mesti menang 80 Kerusi Parlimen dan PKR mesti menang 30 Kerusi Parlimen. Karpal juga ingatkan Tian Chua gunakan PAS hanya untuk lemahkan UMNO sahaja.

6. Minggu depan (April 2012?), LGE akan ke Singapura untuk kali ke 12 dalam tempoh tidak sampai 14 bulan. Kita tunggu............ sumber

Andai Melayu masih belum faham mengenai perancangan ini, ia bermakna rancangan mereka akan dicapai dengan mudah. Mereka telah lama berusaha agar orang Melayu gagal dalam ekonomi dan kekuasaan kewangan menjadi milik mutlak mereka. Melalui wang, mereka membeli semuanya termasuk kuasa politik. Mereka sudah begitu hampir memiliki semuanya berkat kerelaan dan sokongan bangsa Melayu dan umat Islam sendiri. Selain Yahudi (Zionis USA) kini muncul pula penghulur dana yang baru kepada PR iaitu kaum Nasrani (Jesuit?).

Keadaan semakin gawat. Siapakah yang akan dipersalahkan nanti? DAP atau kita sendiri?

Sayangnya UMNO dan PAS masih mahu terus memusuhi satu sama lain melalui muslihat Anwar Ibrahim. Inilah punca malapetaka yang menghancurkan Islam dan Melayu. Kami sayang UMNO kerana mereka telah buktikan kejayaan menjaga dan memajukan bangsa. Menjadi pengawas dari ditindas oleh pedagang kaum mendatang yang rakus. Kami sayang PAS kerena perjuangan Islam mereka yang kukuh. Mengutamakan Islam dari yang lain (kecuali sekarang?).

Kami mahu mereka bersatu demi masa depan Melayu dan Islam. Jika tidak...........

Bersatulah MELAYU ISLAM sebelum NASI MENJADI BUBUR...
PS: ISLAM ADALAH MY WAY OF LIFE!!!
MELAYU ITU BANGSAKU!!!
MALAYSIA ITU NEGARAKU!!!
source: Fadzil Latif

Pastikan anda melihat entri sebelum ini: ISLAM & MELAYU: Mana Tempat Kita?

167 comments:

  1. hmm .. Puak PAS tak mungkin akan percaye .. diorg terlalu taksub yang konon nya PAS berada di peringkat paling atas padahal, DAP guna PAS utk lap taik kat bontot die .. Bodoh ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. how did they know the future??

      Delete
    2. dah tu apa komen ko tentang mca,mic dua parti kafir zimmi yg bersatu dengan bn yg kononnya parti islam dan yg menjadi dalang perdagangan israel m'sia x kan x tau cerita kot.? korang klu nak tahu cerita sebenar atau nak jadi hakim jgn dengar dari sebelah pihak je.! takut nanti korang jadi hakim yg x adil. Lebih RM 20 billion satu tahun umno songlap ko kata bagus jadi pemimpin melingkup m'sia. mca,mic 2parti kafir zimmi dlm umno korang x kecoh pun kenapa.? korang ni macam tutup bangkai gajah dgn daun pisang korang tau x.? klu korang x tau tentang hal ni semua, maknanya korang masih kurang pengatahuan macam umno. mansuhkan PTPTN boleh bankrup. cokang rm20billion x bankrup pulak x boleh fikir punya orang. lepas tu main undi tipu bangla, nepal semua dpt ic biar boleh undi bn ingat pkr x selidik agakya.! Yang mencabut kuasa raja2 melayu siapa bukan umno ke zaman pm mahathir dulu korang x ingat ke korang x tahu ni. klu x tahu elok jadi pembaca je x yah jadi pembahas.

      Delete
    3. thts a strategy!.

      Delete
    4. I oso do not understand. Pls la. Mcm menilik je neh. Islam tak boleh menilik masa depan. Adakah kafir yg menulis post ini?

      Delete
    5. yang ni tak perlu pown untuk menilik. it is common sense. logik akal kalau difikir. anda semua tahu atas kedatangan dajjal di muka bumi ini. dalam Quran tersebut tentang akan dajjal bermata satu, dan lain lain. tetapi oleh kerana kita interperasi pandangan mata dan kemudian ke otak, kita ingat dajjal itu raksasa bermata satu(cyclops). tapi rupanya bukan. freemanson dan illuminati. wahai saudara umat islam sekalian. this is far beyond our eyes can see. strategi digunakan untuk masa yang panjang, tetapi taktik digunakan untuk masa yang singkat. demo bersih dan sebagainya, itu hanyalah taktik. Mereka (Zionist) hanya menunggu masa untuk masuk kedalam malaysia. Tapi untuk memasuki malaysia, mereka perlu alasan yang kukuh. Alasan yang bagaimana? [sudut pertama - Kerajaan BN]Malaysia negara yang aman. tetapi bila Aman itu hilang yakini berlaku nyer peperangan, dimana pihak polis sendiri hilang kawalan, tentera akan ambil alih. Apabila tentera abil alih, disini la permulaan malaysia akan dijajah oleh kuasa luar. tengoklah pada perkara yang terjadi di luar negara, apakah alasan Tentera Amerika beri untuk masuk ke dalam negara yang bergolak itu. Semenjak itu, negara negara yang mereka jajah, tidak pernah lagi Aman. Btw, hanya Allah sahaja yang tahu samada Pemerintah terdahulu negara negara tersebut benar benar dilakukan oleh mereka dalam berita.[sudut kedua - PR memerintah] Kita semua tahu, yang DAP, PKR serta PAS mempunyai Agenda tersendiri, dan mereka tidak mampu untuk melawan BN jika tidak bergabung. Bila PR menang dan ambil alih kuasa pemerintahan, disitulah terjadi penukaran proses perlembagaan di malaysia. Agenda masing masing menjadi percaturan. If DAP were to be change the process, terutamanya yang melibat isu isu Agama Islam itu sendiri, sudah tentu terdapat pihak yang akan tidak berpuas hati, which will lead to peperangan antara agama if it were not to be control. Polis dan Askar dimasa itu (consider most are muslim) mungkin dipihak yang menentang DAP juga. So how do DAP need to remain in Power? Pertolongan pihak luar. Tentera Zionist. Sesetangah perkara perlukan akal fikiran, dan sesetengah perkara juga perlukan kepercayaan. Tetapi semasa menilai kelak, jangan biarkan kebencian mengaburi hati anda. Kedua dua pihak tak sempurna, tetapi diantara 2 yang kotor ini, pilihlah yang lebih jernih. Dan ketahuilah kamu, pengikut dajjal dah lama bertapak di Malaysia ini. Pengikut dajjal akan sedaya upaya untuk memecahkan umat manusia sehinggalah Dajjal itu sendiri keluar apabila berlakunya perang besar besaran. Kita hanya menunggu masa untuk perkara yang pasti akan tiba. bersyukurlah nikmat yang kita ada sekarang. Janganlah kita mempercepatkan perkara yang pasti akan tiba itu.

      Delete
    6. Assalamualaikum... Minta per betulkan...dalam al Quran tiada penerangan berkaitan dajjal...Tiada disebut dajjal bermata satu or what...ianya dalam hadis, tiada dalam al Quran...jangan main petik ja brader..benda lain aku tak nak komen..tapi ni berkaitan agama, tu aku tegur...

      Delete
    7. DAto Seri Najib Tun Abd Razak akan membuang agama islam sebagai agama rasmi daripada perlembagaan dalam pertemuannya bersama ahli MCA dan MIC selepas perhimpunan UMNO kali ke-67. Pertemuan rahsia ini hanya dihadiri oleh pemimpin tertinggi Barisan National. - aku pun boleh buat cerita camni...korang percaya?? bodoh la kalu percaya..

      Delete
  2. ini lah yang saya ingin perjuangkan... hampir menitis mata membaca kesungguhan artikel ini.... tp rasa sayu atas keadaan kita skrg nie.. hurmmm

    ReplyDelete
  3. sedih melihat orang melayu bergaduh ketika BERSIH 3.0

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya xpaham dgn org yg xsuka dgn bersih,kenapa?kami rakyat malaysia bersatu xkira bamgsa dan agama mahu pihak yg menjaga tntng hal ehwal pilihanraya yaitu SPR supaya xmemihak kepada mana2 parti politik kerana SPR itu suruhanjaya yg di naungi oleh raja,klw dh SPR berpihak pada B.N baik ditukkr. Saja kepada jabatanpilihan raya,kami bukan ber demo untuk jatuhkn kerajaan kami berdemo untuk bersihkn atau bebaskn SPR dr cengkaman mana2 parti politik,yg jelas berdemo untk mendesak SPR menunaikan 8permintaan bersih,klw SPR tunaikn semua tuntunan whai org2 melayu andai pilihan raya dijalankan dgn telus xkn ade pparti bukn islam boleh kuasai malaysia sbb org melayu lebih ramai dan ketika itu xde lg perpecahan

      Delete
    2. 8 permintaan bersih 2 xkn ditunaikn juga la buat slame lamenye...open your eyes...
      SPR is already BERSIH DAN TULUS

      Delete
    3. bersih mang tdri dari pelbgai kaum,tp org melayu je yg lbh.cina india gelak tgk org2 yg bodoh bwt huru hara.pasal politik sesama umat islam pun blh bpcah.

      Delete
    4. malas nak komen panjang,,, ko cari youtube ko tgk anggota bersih yang betul2 peserta marah anwar pasal masuk campurm masa sidang media anwar,,, then ko tgk youtube lagi ada jeritan "reformasi!"(PKR) ko nak bersihkan daftar pemilih ke atau ko nak reformasikan kerajaan?

      Delete
    5. politik tidak memecah belah, tp sikap manusia yg x matang & emotional. pada saya setiap org bebas utk pilih parti mana & pandangan sendiri. tp sekiranya pilihan dia x sama dgn parti pilihan kt jgn la nk marah @ kutuk. masing2 ada pandangan peribadi. jgn la kt sesama melayu nk kutuk mengutuk plak.. dlm islam pun byk mazhab tp Allah hanya satu.....

      Delete
    6. Kalau sibok sgt kata SPR x bersih, korg keje jer kat SPR boley tgok sndiri mcm maner SPR buat kerje. buat huru-hara jer pandai!

      Delete
    7. Cik/Encik Anonymous4:23 am, May 03, 2012 "Tolong bersihkan hati kamu drpd PHD" don't to be Anwar...

      Delete
  4. Tiada apa yg lebih menyayat dari melihat bangsaku dijajah.

    ReplyDelete
  5. huhuhu
    sedihnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sobsobsob..smue nye sperti y djangka.

      Delete
    2. sedih wooo bce.
      smuenye sperti y dijangke.
      pliz lah org melayu..xboleh ke kte bersatu.

      Delete
  6. sedih kan ... melayu,cina,india semua sama maaaa... kita kan 1 malaysia maaaa knp mau gaduh2

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm mana tak gaduh??? bdk cina dpt 9At tak dpt mana2 twran msk u. bdk melayu tak dpt A pun byk dpt tawaran.saya melayu agar sedih dgn keluhan beliau chinese itu. bdk melayu yg msk dgn mudah biasanya suka belagar senior dan byk kes buli terlibat

      Delete
  7. Fitnah semata- mata dh macam karoot komedia je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ragu2? percayakannya tidak perlu..tapi fahamkannya bahawa apa yang terjadi memang telah dirancang.... jangankan Islam dibuang barulah masanya hendak mengIAkan...

      Delete
    2. Fitnah?... kemungkinan itu ada.. biar taksub dgn Islam, jangan taksub dgn politik...

      Delete
    3. Jaga agama, 2 yang paling penting.
      Yang sedih bergaduh sesama sendiri penah terpikir x sapa yg untung skrng ni,, WallahuAllam.

      Delete
  8. Mana mungkin pm pertama beragama kristian terjadi Unless with GOD permission....
    From my law understanding....
    To Became a PM, He/She must/compulsory be able to give advice to the AGONG in the religion matter...
    If AGONG a muslim...How can kristian PM able to advice AGONG...It don't make any sense...
    Otherwise, kindly please acknowledge that Islam is not for malay only!!There is also Chinese muslim, Indian muslim, Indon muslim, Arab Muslim, America Muslim, Canada muslim, White muslim, Black muslim and etc...
    Coz all of us are son of ADAM..
    Beside, if christian are able to give fund for their da'wah team(coz of their beleif to their religion is so strong)...How we unable???Does we believe 100% to our religion???Does we make effort to learn Al-Quran deeply??Does we apply everything that we believe???or we just believe what we like and make accuse for everything that we don't like??So I believe we shouldn't blame or accuse other or made a blind assumption...Thus, in my five cents, we must think what we have done to the religion...any contribution to our religion???Any non-muslim became muslim coz of us???hope my humble opinion will be benefit to me and others...thank for your 2 minutes...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you, I'm sure it would be benefit to me and others...

      Delete
    2. Dan mungkin terjadi jika diizinkan Tuhan. Apa yang mereka cuba lakukan ialah menjadikan org2 melayu(ISLAM) berpecah belah supaya mereka mudah utk menguasai apa yg mereka inginkan. Apa yang terjadi di Tunisia, Mesir dan Libya bukanlah kehendak rakyat mereka tetapi mereka dipengaruh oleh kuasa luar yg ingin kan pemerintahan yg boleh duduk dalam genggaman mereka. Dan kini mereka cuba melakukan perkara yg sama di Malaysia. Siapa yg boleh memberi keuntungan kepada mereka itulah yg mereka akan angkat utk menerajui pemerintahan dinegara kita. Apa yang saya merepek ni? Ini semua karut! Ko ni gila! Mgkn ini yg bermain2 dlm kepala ramai org, tp percayalah ada rahsia yang besar, yg sangat2 besar telah lama dirancang utk menjadikan ia kenyataan khususnya di Malaysia ini. Anda carilah rahsia tu, saya harap anda akan temuinya supaya anda akan percaya dan tahu apa yg sebenar terjadi kepada kita sekarang.

      Delete
    3. there's no such rule in Perlembagaan Malaysia that the prime minister of Malaysia should and have to be a muslim..sebab ketua agama islam adalah YDPA..so,it could happen..we have to be careful and watch out..PAS and UMNO have to unite..that's the only solution..

      Delete
    4. boleh jadi...bukan mustahil untuk mengubah dasar sebuah negara..dr beraja ke republik. rakyat pikirkan lah...sebab masing2 belajar tinggi2... dan perkara ni pernah berlaku dinegara lain..

      Delete
    5. With 2/3 majority at hand, they can repeal whatever law in the constitution including removing the PM task to advise the Agong on the religious matter. Just read the comments here n u'll see how far they had achieve in dividing the Muslims to fight each other on various issues esp. politics. PAS is a curse to the Muslims strength. With their senile leaders and dumb Unit ANAL, they can't even see bad things coming.

      Delete
    6. knp pula mana mungkin..??sedangkan kerajaan islam di turki yg kuat dulu itu pon bole dtumbangkan..inikan Malaysia.. sbb tu kite kene sedar..bersatu kmbali selamatkan pemerintahan melayu Islam.. wallahu 'alam :)

      Delete
    7. STUPIDDD. kau tau tak perlembagaan malaysia boleh diubah? apa babi kau ni nak kaitkan ilmu law kau sekarang dgn masa depan? semua boleh diubah. kau tau tak kalau PAS @PKR menang PRU 13 diorang nak ubah perlembagaan supaya islam bukan agama rasmi malaysia. apa LAHANAT PAS mcm tu. konon parti memperjuangkan islam, memperjuangkan hukum hudud. pastu pastu dari mana dapat hadis entah pergi bersih 3.0 wajib. cukup la malaysia sekarang dah aman kan. even umno songlap rm20 billion mcm membe kau cakap tu kau masih boleh makan lagi kan, boleh beli ipad lagi kan. boleh menikmati kemewahan unless kau berpendidikan tinggi lahh. kalau kau tak sekolah memang mcm ni. tau cakap, tak reti carik duit. then salahkan government

      Delete
    8. tak de apa pon yg mustahil kat dunia nie...jawatan agong tue tak mustahil akan dibubarkan...pastu deme bagilah alasan memancam...tak relevan la,dunia dh moden la,bazir duit rakyatlah, warghhh!!!tensen2 pikir benda2 mcm nie...aku sayangkan malaysia :(

      walau kemana aku menjelajah,walau kemana aku merantau,walau dipelusuk mana aku dimuka bumi Allah ini...aku sentiasa kenangkan malaysia...
      walau aku dipandang hina dinegara orang kerna agamaku,bangsaku,warna kulitku,tapi aku tetap tersenyum kerana aku masih ada malaysia,negara yg bertoleransi dgn semua ini...
      aku tak kisah...andai satu masa aku dihalau dari negara singgahan ku ini hanya kerana bezanya aku dgn mereka sebab aku masih ada malaysia...tanah tempat tumpah darahku....

      Delete
    9. Cuba kita lihat aper yang terjadi di Penang, Selangor, Kedah yang dah 5 tahun diambil alih oleh pembangkang dan Kelantan sendiri yang dah lama di perintah oleh PAS, dimanakah majunya orang Melayu ataukah Orang Melayu telah terjual ditanah air negeri sendiri. Sesungguhnya Tuhan telah memberi petunjuk kepada kita supaya membuat pilihan yang betul. Walaupun telah lebih 20 tahun memerintah kelantan rakyat masih tidak nampak, di beri lagi 3 negeri, kalau kita masih tak nampak aper yang terjadi kepada orang Melayu di negeri tersebut sendiri mau ingat ler. YA ALLAH YA TUHANKU, BERILAH PETUNJUKMU KEPADA HAMBA-HAMBAMU DIJALAN YANG BENAR SUPAYA NEGARA TERCINTA MALAYSIA SENTIASA BERADA DALAM KEAMANAN SEPERTI SEKARANG MALAHAN BERTAMBAH LEBIH BAIK LAGI. AMIN.

      Delete
    10. Sewajarnya kita bersyukur kerana orang Melayu di Malaysia dilahirkan sebagai seorang Islam. Perlukah kita ubah semata2 untuk memberi laluan kepada golongan yang mahu menghancurkan Islam dan menjadikan Malaysia seperti negara2 jiran yang dianggap lebih liberal. Tengok sahaja Indonesia, sering kita tertipu dengan rakyat mereka yang berwajah seperti kita tetapi rupa2nya kristian atau buddha. Malaysia adalah sasaran pihak Yahudi kerana kekuatan pegangan Islam yang masih utuh dirantau Asia. Lihatlah disekeliling kita dan ambil iktibar. Perbanyakkan membaca sejarah kejatuhan negara2 Islam diseluruh dunia... semua berpunca daripada pepecahan dalaman yang didalangi oleh kuasa luar (yahudi). Janganlah kita menjadi umat yang kufur nikmat dengan kemudahan yang telah disediakan oleh pemimpin BN yang masih berpaksikan Islam, takut nanti Allah SWT menarik semua itu, baru kita nak terngadah... Hari ini kita bersyukur dengan kemudahan surau, masjid, sekolah agama, universiti islam, tandas dan air yang bersih yang disediakan oleh Kerajaan yang perihatin kepada tuntutan Islam. Mahukah kita hilang semula segala2nya semata2 kerana ceteknya pemikiran kita dan terlupa pula untuk mengucapkan "alhamdullillah/terima kasih Allah". Generasi kita hari ini mungkin terlepas, tapi apakah yang akan terjadi kepada generasi Islam Malaysia pada masa akan datang, apabila kebebasan memilih agama dibenarkan??? Pikir2 dan renung2kan lah barang sejenak. Janji Allah itu pasti!

      Delete
  9. Pas n dap go to hell....n bersih bkn bersih...tetapi amat kotor mcm taik babi....

    ReplyDelete
  10. buka mata dan buka minda wahai umat islam.

    ReplyDelete
  11. sedih tengok saudara mara, sahabat dan jiran berantakan di sebabkan isu BERSIH ni.

    sememangnya BERSIH ni lebih kepada kepentingan individu dan memecah belahkan kaum keluarga.

    saya tak nampak pun kebaikan dari BERSIH ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. x nampak kebaikan sebab x pernah ambik tahu kot~

      Delete
    2. Bukan tak pernah ambil yahu..tapi memang realitinya hanya memburukkan lagi keadaan. meugikan masa, merugikan wang ringgit malah menghancurkan bangsa...tanpa bersih pasti tiada yang cedera.

      Delete
    3. sedih dengan sesetengah sikap org melayu.ke mana hilang bersatu padu diantara rakyat.ke mana hilang semangat perpaduan.kenapa tidak di contohi seperti masa dahulu.memperjuangkan tanah air sendiri dari dijajah.kenapa biar kan kita di jajah dgn cara halus begini.mungkin ada yang tidak sedar atau perasan kita sebenarnya dijajah dalam diam.berfikir lah.sy sndr ade pengalaman terhadap parti pembangkang pasti kerajaan.apa yg boleh sy harapkan.bersatu lah wahai kaum melayu.jgn biarkan kita diperalatkan.jgn kita dipergunakan.apa yg anda dpt dr melakukan itu semua.adakah ianya memberi keuntungan??sbnrnye itu adalah kerugian bg kita kerana yg lain2 tersenyum melihat kita berbalah sesame sndr.maaf andai kata2 sy ni menyinggung tp inilah hakikatnya.jgn kn yg lain, negara2 lain pn akn menilai sndr bahwa malaysia sudah tidak aman.dan byk pelaburan luar akn menarik diri dan apabila ianya berlaku maka terjejaslah sektor ekonomi.siapa yg merana??..bkn kah kita sndr sbg rakyat malaysia.yg hanya rakyat biasa perlu menanggungnya.renung2 kn lah..jgn dsbbkan nila setitik rosak susu sebelanga.

      Delete
    4. skang ko tgk apa jd time bersih 3.0???? da mcm riot sgt aku tgk...

      Delete
  12. Allahuakbar..jauhkan mala petaka yg boleh membinasakan kita umat Islam...

    ReplyDelete
  13. sbb tu dorg nk lupuskan sistem beraja di malaysia.. n disokong oleh pencacai2 melayu.. bila dh bebas dr sistem beraja n berjaya jadikan malaysia sebuah negara democratic people republic mcm north korea, baru la dorg bebas memilih ketua negara tanpa sekatan.. time tu br kita akn dihidangkn dgn kehebatan 'democracy' n 'liberalization' yg bakal kita sesali.. ckp byk pun xguna sbb puak2 pas ni xkan percaya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa hanya menuju kepada puak2 pas ...sedangkan org UMNO sendiri telah jauh menyimpang dari ajaran islam... lihat lah rasuah, riba, arak di merata2... dan juga orang islam kita sendiri lupa dengan perjuangan mereka dibumi ALLAH sendiri... apakah tanggungjawab manusia di muka bumi ini? saudara carilah.... jangan sentiasa menuding jari kerana 1 kepada mereka tapi 4 diri sendiri.... bersama2 kita muhasabah diri mudah2an semua umat islam dibukakan pintu hatinya... kalau negara untuk rakyat...kenapa rakyat tidak boleh bersuara.
      fikir2kanlah kita semua leka dengan duniawi dan terlupa pada ukhrawi... tanggungjawab!

      Delete
    2. Siapa yg ceramah seluruh malaysia utk kurangkan kuasa raja raja melayu? Telunjuk lurus kelinking berkait

      Delete
    3. aku mmg sokong perjuangan pas dahulu,,,,, tapi bukan perjuangan pas sekarang,,,, termasuk lah umno dahulu dan bukannya umno sekarang,, semua ada pro and kontra but i think kerajaan sekarang lebih baik berbanding jika pr memerintah

      Delete
    4. bodoh lah sapa yg sokong pr.nnt kuasa pas, pkr hilang semua baru korang tau.malaysia skrng dah aman.tak payah nak huru harakan mcm korang buat kat bersih tu?huru hara kan?fikirlah sapa yg sokong perhimpunan bersih 3.0 tu.org dah bagi berhimpun aman kat stadium apsal ko nak buat kat dataran pula?bila dah jadi pergaduhan korang salahkan polis..renungkanlah kebodohan korang tu.yg aman boleh buat nak juga yg gaduh2 ni..

      Tunku Abdul Rahman dapatkan kemerdekaan cara diplomasi pun ada org kata umno dulu talibarut omputih.apalah sempit fikiran korang ni..atau korang mmg nak merdeka cara rusuhan dan peperangan?mcm vietnam,cambodia dll?kesan bom kimia perang kat vietnam dan cambodia masih dpt dilihat skrng ni..bayi lahir xcukup sifat.kaki sebelah,mata sebelah..korang harus bersyukur sikit.kalau nak ubah kerajaan biarlah cara diplomasi.bukan rusuhan atau peperangan.BODOH!

      Delete
  14. Allahuakbar..jauhkan mala petaka yg boleh membinasakan kita umat Islam...amin.....

    ReplyDelete
  15. sesungguhnye smue ini kuasa allah xde spe dpt tentukn, xbaik berburuk sgka dan juga sesama bukan islam sekalipun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bkan beburuk sangka..ini adalah kesan apa yg bakal jdi kalau msih ramai org sokong bersih..

      Delete
  16. Apepun kita ibarat sebiji kek yg amat cantik... Nyalinya ditiup tinggalkan asap & kemudian dipotong & dibahagikan bg mereka yg meraikan kemenangan ( kehancuran bangsaku sendiri) maka tepuk dada tanyalah selera.usah diikutkan nafsu nan rakus
    Kelak memakan diri.besederhanalah dlm apa juga tindakan

    ReplyDelete
  17. Satu yg mesti diperhalusi adalah Umno kini bukan lagi umno dulu. Pendukung umno kini sudah jauh terpesong. Mereka bukan lagi pejuang rakyat tapi lebih banyak menzalimi rakyat. Mungkin satu cara mengembalikan semula perjuangan tulen umno adalah dengan membiarkannya kalah dalam pru-13 ini. Dengan ini pengkhianat didalam umno akan lari dan hanya mereka yg ikhlas akan terus berjuang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kalah DAP naik lah bodoh . Bila masa pulak ko nak berjuang hal bangsa melayu ni .. ckp senang je ko ni .dlm masa terdekat ikhlas x ikhlas ni dah x ada makna yg aku tahu umno kena menang kalau x bangsa melayu akan berkubur . Menzalimi rakyat tengkorak ko ..subsidi ko telan dah kenyang menyalak macam ajing puuuit sial ....baik ko fikir kan pengiat pas join pakatan ni ...x beso sialnya . Berjuang tegakan agama dana dari kafir laknat . Betul ke ni zalim dan memzalimi ke ni .. tgk rakyat kelantan apa bezanya 10 tahun lalu sama saja itu lah kelantan . X pernah berubah . Umno nak majukan kelantan rakyat x nak ..tu rakyat kelantan sibuk melata di negeri umno cari rezeki ...puiiit lah ...hak umno ko telan bila undi sokong hak kafir Cehwah puiit ..tgk pulau pinang apa cer ...bangsa ko dah kena jajah x henti masuk tv3 nak simpati konon..undi lah lagi pkr tu ...skrg tgk anjing bela org melayu .

      Delete
    2. saya setuju,bak kata DR M,yg tinggal dlm umno hanya yg bodoh saje,umno dah lama pinggirkan cerdik pandai dlm membentuk bangsa dan negara demi mengekalkan kuasa.jadilah sekarang hanya pemerintah rakyat dan bukannya pemimpin rakyat.trnsformasi yg diwar2kan hanya kepentingan diri sendiri saje,PDRM hanya pada nama,polis diraja malaysia menjadi alat bn semata2,itu menjadikan PKM (polis kerajaan malaysia)media kawalan bn,menjauhkan rakyat kepada kerajaan bn.tranformasi yg menyeluruh boleh mengembalikan kepercayaan rakyat,tapi persoalanya,adakah benar kerajaan mahukan perubahan ini atau takut tidak dapat buat sesuka hati.

      Delete
    3. anonymous: saya setuju statement yang ini....>>>>May 2, 2012 07:50 AM
      Satu yg mesti diperhalusi adalah Umno kini bukan lagi umno dulu. Pendukung umno kini sudah jauh terpesong. Mereka bukan lagi pejuang rakyat tapi lebih banyak menzalimi rakyat. Mungkin satu cara mengembalikan semula perjuangan tulen umno adalah dengan membiarkannya kalah dalam pru-13 ini. Dengan ini pengkhianat didalam umno akan lari dan hanya mereka yg ikhlas akan terus berjuang.

      Delete
    4. Apa buktinya??? Sekadar retorik dan persepsi. Jika UMNO kini menzalimi rakyat... usahkan ko dan bapa ko boleh beli rumah, kereta, handphone, tv, motor, ada keluarga, ada pendapatan tetap dan macam-macam lagi. Fikir guna otak dalam kepala yang dikurniakan Allah, bukan guna kepala lutut. Kurangkan minum air kencingan puak pembangang tu.....

      Delete
    5. Saya amat bersetuju dgn komen ini...politik skrg lebih kpd individu bukan parti,...pengajaran perlu diberikan kpd mereka2 yg salah guna kuasa. Pendapat saya...apa salahnya mencuba menukarkan kuasa,,kalau tersilap...kita berjuang lagi pd PRU yg mendatang utk mencari keadilan yg seterusnya. Begitulah lumrahnya...perjuangan harus diteruskan & INGATLAH BAHAWA SETIAP SESUATU BERLAKU HANYA DENGAN KEIZINAN ALLAH SWT...maka redha dgn ketentuanNYA wahai umat manusia

      Delete
    6. Betul, yang kita nak adalah menukar pemimpin Melayu yg korup (tak kira PAS atau UMNO) kepada Melayu yg lebih amanah, beriman dan lebih pandai! Jgn lupa keadaan Melayu sekarang ini juga byk yg tertindas oleh pemimpin Melayu sendiri... Cuba kaji isu2 Melayu di Johor berkaitan penguasaan hartanah di Johor oleh warga SPore. Adakah org Cina yang memerintah Johor??

      Delete
    7. aku terpanggil nak komen kat sini. korang cakap senang kan?? biarkan BN kalah, lepas tu kita berjuang lagi pd PRU akan datang. tak ke korang pikir, lepas PR khususnya DAP menang, macam2 law dia boleh ubah?? aku yakin, lebih teruk dari ISA akan wujud bagi mengekang pejuang2 yang berjuang untuk PRU akan datang. dalam tempoh 5 tahun, semua sumber negara dorang kikis, lepas tu ape yg tinggal untuk kita?? fikir la sebelum bertindak. aku bersetuju sangat sekira nya PAS dan UMNO bergabung. PAS mempunyai kelebihan dalam agama, dan UMNO pula berlebihan berfikir memajukan ekonomi negara, rugi sekiranya kita abaikan kelebihan yang kita ada pada melayu. bergabung, dan berjuangla demi memajukan agama, bangsa dan seterus nya negara dari pengkhianat negara.

      Delete
    8. Ye betol..aq sokong sgt2..dia ingat snang kot nk try2..pale ho ko la..bangang..aq xkan benarkan Umno klah..walaupun BN ade mic n mca tpi umno yg control diorg bkn diorg control umno cm pas tu..dap yg control pas..bongok thap unta..

      Delete
  18. Replies
    1. sorry to say la dik..
      lebih elok adik baca quran dan fahami isi kandungan serta ayat2 quran..
      cari ayat2 yg menceritakan balasan2 di akhirat..
      lagi takut dan menggerunkan dik..

      Delete
  19. tak mustahil! cuba kita kira berapa kerusi parlimen yang dipertandingkan... DAP adalah mejoriti. Ini bermakna DAP akan menguasai Malaysia jika PR menang.
    Singapore adalah negara yang kecil, dan amerika & zionis bercita2 untuk menjadikan Malaysia sebagai pengkalan bagi memantau indonesia yang dikatakan estrim dalam Islam. Suatu hari nanti, apabila malaysia dikuasai oleh DAP, spore akan menyertai Malaysia dan Ibu negara akan berpusat di Spore. dan Malaysia akan menjadi tempat menempatan ketenteraan amerika... nak kata aku tipu ke atau ape.. aku tak kisah, ini hanya pendapat... ko org tunggu dan lihat, betul atau tidak..!
    pasrah........

    ReplyDelete
  20. Semua ini adalah tipu belaka. Org yg menulis ini sanggup mereka cerita utk menakut nakutkan org Melayu dan justeru memecah belahkan org Melayu dan juga yg bukan bumiputra . Org ini tersangatlah berdosa besar. Macam dia telah atau dpt baca masa hadapan yg belum sampai ni. Atau adakah dia ni tuhan? Kita perlu guna otak sebelum nak percaya kata kata org ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn percaya. org yg komen ini adalah org yg taksub dgn PR dan utk menakut2 org Melayu yg sedang memerintah dan memecah belahkan org melayu. org ini tersangatlah berdosa besar. Srkg pun kita dh tau PR punya sikap dan hala tuju betuankan DAP. Atau adakah dia ni tuhan? Kita perlu guna otak sebelum nak percaya kata kata org ni.

      Delete
  21. Banyak benda @ rahsia yang orang atasan neh .. ada saja laa. time2 genting baruu laa nk bukak sana sini .. sakng neh ada saja laa muslihat dan mcm2 lagik. Hope sumer slamat di bumi sendiri .. AllahuaKBAR !!

    ReplyDelete
  22. Permainan sentimen. Dah xde modal. Dah admin tau, Melayu cukup cepat melatah bila di usik isu Bangsa, dan Agama. Maka muncul la artikel yang xdpt nak dipastikan kesahihannya. Tunjukkan bukti bertulis, bukan sekadar karangan cerpen macam ni.

    ReplyDelete
  23. Bagus juga artikel ini, tapi saya nampak parti yang memimpin kerajaann sekarang telah dilantik dengan sah oleh british, seperti ramai yang sudah maklum kebanyakkan pimimpin atasan parti tersebut pada waktu awalnya merupakan mereka yang menerima pendidikan diluar negara,kebanyakkanya di universiti british, pada waktu tersebut sudah pasti mereka yang disana akan bergaul dengan bangsa kulit putih england kerana tidak ramai golongan muslim atau islam khasnya disana. Keadaan tersebut sudah pasti akan meninggalkan kesan terhadap cara pemikiran dan jiwa mereka. Jadi apabila british memberi kemerdekaan hanya satu pihak yang boleh dilantik sebagai kerajaan barulah akan direstui oleh british. Memandangkan tanah melayu tersebut tidak menegakkan sistem kenegaraan islam maka sistem demokrasi telah dipilih. Supaya menang dalam pilihan raya, rakyat diberi pilihan samada malayan union ataupun memilih parti tersebut yang akan dicanangkan sebagai penyelamat bangsa. Kenapa british nak menjajah dan memberi kemerdekaan semula? Disini merupakan rancangan yang teliti untuk menjajah minda secara halus selamanya berbanding fizikal yang secara relatifnya sementara. Rancangan rapi yang terselindung melaga-lagakan agama dan selalu menunding kesalahan pada ekstrimis agama. Jadi wujud pihak yang akan menegakkan agama yang liberal sebagai contoh mengatakan ada hal-hal perundangan islam yang x sesuai dengan zaman sekarang. Buka minda buka hati, saya sekadar menulis dari sudut pandangan yang berbeza.

    ReplyDelete
  24. mcm meniup api perkauman saja ini artikel.. gunakan sintimen agama utk maraih undi ke?..

    klu betul UMNO sygkan agama islam dan mahu PM itu kekal dgn org islam, ubah la sistem peninggalan penjajah yg ada skrg ini kpd sistem islam berpandukan kpd al-Quran n hadith.. ada mslh ke di situ?..

    klu UMNO dpt ubah sistem itu, ramai2 kami suruh TG Nik Aziz bubarkan PAS dgn serta merta dan kami akan masuk jd ahli UMNO.. confirm..!! UMNO berani ke buat begitu?.. itu persoalannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap macam penyamun...ikut sedap mulut je..!!!

      Delete
    2. Betul la apa yg dia ckpkan tu. Org sokong pas sebabkan nak kepada islam.. Dan kalau umno laksanakan hukum islam tu di atas paksi yg betul, tak mustahil ramai akan kembali menyokong umno. Saya sendiri akan sokong kalau umno dapat melakukan perubahan dalam prisip parti diorg kepada 100% islam..

      Delete
    3. Blh aku tau yg ko bangga2kn sgt dgn pas ni apa yg pas perjuangkn? Jgn pandai menyalak jer mcm anjing menyalak bukit. Hassan ali sblm ni ahli pas tp bila dia sekat umah2 pelacuran, umah urut, pusat2 judi balik2 dia yg kena pecat. Buat serbuan di gereja sekat org2 yg murtad terutama remaja islam ni apa yg dia dpt? Dipecat dan dipaksa plak utk mintak maap pada gereja. Islam apa lg kalu pas pn sokong benda mcm ni? Bodoh punya pas!!!

      Delete
  25. Jahat betul anwar.. Dia lah agen yahudi, dia la agen amerika, dia la agen cina singapore.. Korg xtau dia jugak agen makhluk asing yg nk takluk bumi ni.. Panggil mahathir suh sumbat anwar dlm jail.. Create la ape pun. Tp jgn isu liwat la. Masyarakat islam malaysia dah x lalu tgk video lucah kt berita..

    ReplyDelete
  26. Gosh. If u'd like 2 post ur comments in english, pls make sure that u've got ur grammatical items in d right order. As aforementioned, "it's up 2 u 2 make ur own judgement". likewise, u dun hav 2 post statements as if 2 point out dat ur view is d undoubtedly most 'correct opinion'.

    ReplyDelete
  27. Samalah kita menunggu kdtgan al-mahdi...dia saja super hero org islam

    ReplyDelete
  28. hmm.. setakat berkata2 ramai la orang yang boleh buat.. tetapi mana sumbernya? dan agak menghairankan macam mana DAP nak "Kristian"kan Malaysia sedangkan majoriti pemimpin mereka bukan beragama Kristian. dan untuk melantik seorang yang bukan Islam/Melayu untuk menjadi Perdana Menteri perlu kepada pindaan Perlembagaan Persekutuan kerana kuasa untuk melantik Perdana Menteri terletak di bawah kuasa DYMM Yang Dipertuan Agong. adakah penulis cuba memperlekehkan kuasa yang ada pada DYMM Yang Dipertuan Agong? kerana sejarah telah membuktikan tanpa restu dari Istana, jawatan Menteri Besar di Terengganu dan Perlis telah bertukar tangan walaupun majoriti kerusi DUN dimenangi oleh Barisan Nasional. jadi.. sebelum menulis sesuatu adudomba.. harap dikaji dan berfikir dengan jelas supaya ianya tidak menjadi suatu fitnah.

    ReplyDelete
  29. tapii kenapa dalam masa umno pegang kerajaan, perintah negara.. lgsung x ambil peduli pasal islam pun? malah org yg berckp tentang islam skitt dikira pembangkang?? pastuu kenape bnyk sgt program2 yg dilaksanakan umno lebih kepada hiburan dan yg melalaikan.. x bnyk program2 utk membina remaja islam , ceramah2 islam dn sebagainya, akibatnya remaja2 rosak disebbkn dgn hiburan2 yg terlampau bnyk yg di creat oleh umno.. so klu nmpk disini seolah2 klu tnpa kristien pun.. krajaan mlayu sekrg sndri pun dh bnyk rosakkn islam sendri , so cane?? n bagimna pula klu pas ade prancangn trsndri utk memerintah mlysia brlndaskan sistem islam yg sebenar2nya.. bukan nk gduh sesama islam.. tapii nk wat cane.. saudara seagama sndri pun xnk lksanakan islam.. pas penah cakap, klu umno berjaya bawa pimpin mlysia mngikut lndasan islam iaitu Alquran dan Assunnah.. truskan.. kami akn sapot dri belakang.. tapi... hmm pk la sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. sape kate umno/ kerajaan x amik tau pasal islam??..cube kire bape bnyk surau n masjid kat malaysia yg dah dibina..bape bnyk pulak program agama kat tv tiap2 hari nak tngok ngan x nak jer..ker awk yg x penah nak tngk program2 cam tu??patut bersyukur sbb kite masih boleh dngr azan dilaungkan kat sini..jgn jd mcm kat pilau pinang yg dah dipegang oleh DAP.. sampai azan nak diharamkan...nak ker jd smpi cam tu..bersyukur sbb ape yg ade skang ni pun atas pemerintahan kerajaan..skolah,kemudhan awam,bantuan rakyat..bnyk lg kalu nak di di kira..awk sndiri pun dpt pendidikan kat skolah kerajaan kan...

      Delete
  30. kutuk pas, bersih, tau ke perkara sebenar? hey, wake up la melayu. try to be optimise, considerable, jgn nk membabi buta, melayu dari dulu smpai skrg tak ubah2 dari sikap tu. bila ditegur mula la baran, nk tunjuk lagak, taknak terima kesalahan sndiri. ALLAH takkan ubah nasib sesuatu kaum itu kalau kaum itu tidak mengubahnya sendiri. DO u expect yg ALLAH akan jdi kn negara ni negara kristian, dgn sekadar alasan jika Allah izinkan, ya! dgn usaha dari org kafir itu sndiri dan KELAYUAN DAN KELEMAHAN org islam dinegara ini! ingat peristiwa di constantinople, dimana islam sangat gah! ketika dulu dan telah runtuh dan dihancurkan disebabkan KELEMAHAN org islam itu sendiri! apa-apa perancangan BOLEH dibuat, tapi kalau IMAN didada itu kuat, masakan umat islam itu dapat di tawan!? ADAKAH KAMU BERSANGKA ALLAH MEMBERI PERTOLONGAN KEPADA PELAKU MAKSIAT KEPADANYA? DOSA = BALA , AMAL = RAHMAT ..FIKIR-FIKIRKANLAH.

    ReplyDelete
  31. Karut! Ini hanya fitnah semata mata.Sekiranya mereka berniat menjadikan Malaysia negara Kristian, tentulah mereka sudah menyebarkan ajaran agama Kristian dan melakukan kerja kerja missionary. Adakah ini satu lagi propaganda UMNO..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara..bagaimana pula dengan isu melayu murtad di selangor?? bukankah mereka sekutu mereka berkerjasama menutup isu tersebut sehingga dibocorkan oleh hassan ali?

      Delete
    2. buka la mata, buka la minda.. maksud mengkritian kan malaysia bukan sebar agama kristian semata2. contoh yg berlaku kat Perak lepas PRU lepas, majoriti pemerintah dikuasi oleh orang cina dan india (DAP & PKR), tapi disebabkan undang2, hanya orang melayu (PAS) yg boleh jadi menteri besar (kerana Perak mempunyai SULTAN). tapi, ape yg menteri besar ni boleh buat apabila sesuatu perkara dibahaskan?? sudah tentu majoriti nye dimenangi oleh DAP. menteri besar tak mampu buat apa2. berapa byk hektar tanah di perak bertukar hak milik kepada orang cina atau lebih tepat kpd peneroka haram dalam tempoh dorang memerintah tak sampai 5 tahun??? orang negeri lain tak nampak benda ni, aku tak nak komen pasal negeri lain, apa yg aku nampak berlaku kat negeri aku sendiri. aku berkata sebab aku ISLAM dan MELAYU. berfikir la demi memajukan agama, bangsa seterus nya negara.

      Delete
    3. isu murtad dah lama berlaku di malaysia..sekarang hampir sejuta org melayu murtad,tapi tak da akta mencegah di buat,bukan hanya di selangor,tapi kedah perak pulau pinang.semasa bawah pemerintah bn di kedah dah ada gereja melayu..pembinaan gereja tercangih di dunia dibukit jalil diluluskan semasa pemerintah bn.sapa yg sain?.sekarang hampir 90% siap.kenapa tak dedahkan?kenapa isu murtad nak dipolitikkan,sedangkan itu tanggajwat umat islam.

      Delete
  32. Aku cuma nak tau, apa yang dikatakan "UMNO sekarang menzalimi rakyat"? X cukup ke apa yang UMNO beri selama ni? Org Malaysia antara penduduk yg paling bertuah sebab kebanyakan benda disubsidi. Cuba duduk semeja dgn pendatang asing, tanya mcmana berbeza negara mereka dgn Malaysia? Aku berckp bkn sebab aku pro UMNO, tp aku bersyukur sejak aku bukak mata di zaman UMNO memerintah, segalanya cukup dari segi makan, pakai, pelajaran etc. Bandingkan dgn pemerintahan PAS di Kelantan, majukah Kelantan skrg? Cuba tanya kenapa ramai org Kelantan berniaga/bekerja di negeri lain? Bukak mata saudaraku, jgn terus buta dengan kata2 & janji2 indah. Cdt to admin coz cuba utk buka mata org2 sekeliling. Sama2 kita berdoa agar dijauhkan perkara2 yg x baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko nk tau apa yg kerajan UMNO menzalimi rakyat? 1. PTPT riba brganda2, cukai kereta yg trlalu mahal malah kereta sendiri pn mahal tp klu utk luar negara murah la pulok!!!, harga minyak sentiasa naik ini foktor utama kenaikkn semua brg2, ko pernah dtg kelantan ke? cuba ko google sikit negeri mana yg paling miskin bleh??? dn negeri itu diperintah oleh UMNO sekian lamanya bro, kelantan membangun tanpa bantuan kerajan pusat dn sumber kerajaan kelantan plak dirampas oleh dajal2 UMNO iaitu ROYALTI MINYAK!!!! org kelantan brniaga sana sini sbb org kelantan pandai cari duit bukan nk harap kerja kerajaan jer itu pon ko nk jdkn modal ke hahaha......

      Delete
    2. Berisigfarlah saudaraku. Rezeki, Allah yg kurniakan dan bukan sesekali UMNO. Kalau sekiranya pemimpin lain yg memerentah atas kehendak Allah mungkin lebih baik lagi, kerana negara kita kaya dgn segala-galanya. Sebab negara kita kayalah pendatang asing mencari rezeki di sini! Pemimpin PAS Kelantan memerintah mengikut Islam yg bersederhana dan bukanya spt pemimpin UMNO yg memperhabiskan harta negara. Aku puji org Kelantan kerana pandai berniaga... Itu maknanya mereka org yg bijak berniaga. Berniaga di mana rezeki melimpah seperti org cina. Sepatutnya pemimpin UMNO membawa pembangunan ke kampung sejak dahulu lagi bukannya setelah setengah abad memerintah, sekiranya mereka benar-benar mengambil berat terhadap rakyat Melayu Islam.

      Delete
    3. yes...saye setuju sngt2 dgn ape yg awk ckp ni..so kite ptt bersyukur..

      Delete
  33. sayangnya ada BANGSA MELAYU ISLAM sendiri berteriak. mengapa pentingkan BANGSA??
    sesungguhnya mereka tidak sedar kepentingan BANGSA MELAYU itu sendiri yg menjadi majoriti di dalam negara Malaysia ini iaitu ISLAM. jatuh MELAYU maka jatuhlah agama ISLAM. Sangat menyedihkan...

    ReplyDelete
  34. satu je soalan!
    pemerintah kita hari ini Muslim ke? =_=

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hurmmmm ko 2 islam ke?

      Delete
  35. Jangan la kita berkata-kata mengikut hawa nafsu dan memaki hamun orang lain, kerana ini akan menjatuhkan martabat Islam sendiri.

    Apa yang perlu adalah kembalilah ke jalan yang benar lagi lurus. Pemimpin & rakyat bersama-sama lah kembali ke jalan Islam. Janganlah kita yang bergelar Muslim ini yang memburukkan Islam dengan tingkah laku kita sendiri...

    Erm, satu lagi, janganlah kita menyebarkan sesuatu yang tidak pasti kerana dikhuatiri menjadi fitnah.

    Wassalam...

    ReplyDelete
  36. semoga umat islam di negara ini sedar akan apa yang sedang berlaku di negara kita ini....aku sayangkan ugamaku,bangsaku dan negaraku....:(

    ReplyDelete
  37. nak harapkan sape?jawab la..najib dan rosmah untuk pertahan Islam?fikir2la.artikel ni memang menakutkan.tapi nak harapkan umno untuk jaga Islam dan melayu?fikir2la..Malaysia ni ramai lagi ulama2 yang belum menonjolkan diri.kamu ingat mereka akan berdiam diri sekiranya berlaku?bodoh!!kamu ingat kamu je yang pandai berfikir dan mengkaji.kamu ingat kamu je melayu dan Islam.kamu bukan hanyalah org yang cuba pertahankan Umno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu lgi bodoh..klau nsi dh jdi bubur bru nk brtindak nk watpe? Mne ulama2 tu..kuar la bertindak skrg sblum trlambat..

      Delete
  38. tepuk dada, tanya selera saudare2 pembace n pengkomen sekalian....
    jgn tuding jari kt org lain, tgok diri sendiri dulu btol ke kt landasan yg betol???
    sy tak sokong mane2 parti kt malaysia ni sbb org MALAYSIA ni still cetek akal lg... suke cari slh org lain tp slh sendiri xpenah nak nampak... pemikiran rakyat negare kite ni kene maju n ubah dulu... ubah la diri dulu baru nk ubah yg lain...

    ReplyDelete
  39. Kenapa UMNO semasa memerintah dahulu sejak merdeka tidak berusaha bersungguh-sungguh untuk memartabatkan bangsa melayu? Ekonomi melayu?..tanah2 melayu kenapa dibiarkan dibolot oleh bangsa lain? Sekarang apabila rakyat (terutamanya melayu) telah sedar barulah UMNO terkial kial meraih simpati kononnya. Lihatlah pulau pinang..dahulunya ramai melayu..di gelugor, pantai jerejak, sg ara, ..semuanya disisihkan semasa ketua menterinya adlah Koh tsu Koon dari parti gerakan komponen BN jugak. apa menteri2 melayu UMNO waktu itu buat?..senyap..semuanya bolot harta2 dgn cara penipuan...lihatlah, tuan2 nilailah sendiri..menteri2 melayu sekarang ini yang kaya raya..daripada mana sumber itu?..rakyat melihat wahai menteri2 melayu UMNO apa anda buat semasa diberikan kuasa..adakah anda membela melayu?..melayu sekarang terutama GEN Y..bukan bodoh..kami dah celik..tunggulah PRU13 nanti.

    ReplyDelete
  40. ada aku kesah???????
    biar ilang Melayu....jgn ilang iman di dada
    biar tergadai Melayu, asalkan Islam terbela di bumu Msia
    biar skali pn cina, india, banggali, iban, mamak, jawa yg jdi PM, pastikan mereka benar2pemimpin Islam spt 4 khalifah n pemerintah Umar Abdul Aziz.
    Apalah yg nk dibangggakan sngt ngan Melayu. melayu sndiri pn dh rosak lg nk didalilkan ngan Melayu itu islam, islam itu Melayu
    Sedangkan dlm bangsa Yahudi sndiri pn ada yg beragama Islam...bahkan sahabat2 dn salah satu isteri nabi sndiri pn adalah bani Israel

    ReplyDelete
    Replies
    1. totally agree

      Delete
    2. Hidup Islam, Jatuhkan Melayu yang bahlol!!!!

      Delete
    3. Trmasuk yg ckap tu

      Delete
  41. Entahlah mane btl mane slh. Yg benarnya org politik smua x blh pakai. Smua ade kepentingan sendiri. X kira kaum n bangsa. Bile berada di atas n berkuase smua nak jaga kroni sdri jek. Yg bwh ni, ikutkan ati...mati !!! Apa pun x dpt. Lbh baik la kite pikir2kan ala tuju keluarga kita supaya menjadi keluarga bahgia drp layan cite karut marut dia org ni......dosa jek yg dpt.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan?? aku sokong, politik ni semua ada agenda tersendiri. lebih tepat untuk kepentingan peribadi dan ahli keluarga mereka sahaja. baik bg pihak PR mahupun BN. dua2 pihak ada betul dan ada salah.

      Delete
  42. percaya atau tak melayu akan diperalatkan.mereka akan menyesal suatu hari nanti dgn perbuatan mereka itu sendiri.kecewa melihat kaum sendiri dan sahabat2 berjuang tanpa hala tuju.melayu sekarang akan jadi melayu yang terdahulu yg senang diperalatkan dan dipermainkan jika tidak bersatu! moga allah dan rasul melindungi negara malaysia tanah tumpahnya darahku.amin

    ReplyDelete
  43. pas dan umno bergabung meletop nokkk

    ReplyDelete
  44. Yup umno kena jstuh dulu dlm pru akn dtg... biar yg buruk kita tepis.. yg baik. dihalusi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lgi 1 bangang...

      Delete
  45. terbuka mata apabila baca artikel ni..walaupun kita 1malaysia tetapi malaysia dikenali sebagai negara islam..janganlah hanya kerana politik, umat islam hancur..allahualam..

    ReplyDelete
  46. So,,,pikir ar,,patut ke tidak tindakan melayu kita ni,,mereka tak sedar yg mereka nak gadai tanah air hasil perjuangan dan tumpah darah para pejuang dahulu,,ya allah,,tujukan lah kekuasaan mu dengan memberi partunjuk dan kesedaran sebelum terlambat demi agsma mu

    ReplyDelete
  47. Hi AnonymousMay 2, 2012 05:41 AM,

    Sorry to say but what u said is totally perception and hope. Let me put it this way:


    (Quoted : Mana mungkin pm pertama beragama kristian terjadi Unless with GOD permission....From my law understanding....
    To Became a PM, He/She must/compulsory be able to give advice to the AGONG in the religion matter... If AGONG a muslim...How can kristian PM able to advice AGONG...It don't make any sense...)

    My answer ==> you have to set foot on the ground, and read from history. it stated up there and read the history of Singapore. what is the reason for Tunku giving away Singapore freely?isn't it becos of so-called races peace?. Reason now no longer sultanate in Singapore? what about occupation of Japanese, British? things can happen. even though u have the most highly regarded lawyer. What happened to the case of Pulau Batu Putih?

    (Quoted : Otherwise, kindly please acknowledge that Islam is not for malay only!!There is also Chinese muslim, Indian muslim, Indon muslim, Arab Muslim, America Muslim, Canada muslim, White muslim, Black muslim and etc...Coz all of us are son of ADAM..)

    My Answer ==> i am not sure whether u have a statistical rate at your finger tips or it's just a hearsay. Majority of Muslims are Malays. so any impact to Malays will impact the religion. this is the fact. and in Malaysia, Malays are still regarded as the origin where based on history, the earlier leader are giving a way to Chinese and Indians to be citizen of Malay Land whereby most countries at that time are rejected them-read the statement from MIC founder Tun Sambanthan. No doubt there are Chinese Muslim Indian Muslim, but the number are not as huge as Malays. in order to defend, we need a good number of ppl where by election also is all about majority and numbers)

    (Quoted : Beside, if christian are able to give fund for their da'wah team(coz of their beleif to their religion is so strong)...How we unable???Does we believe 100% to our religion???Does we make effort to learn Al-Quran deeply??Does we apply everything that we believe???or we just believe what we like and make accuse for everything that we don't like??So I believe we shouldn't blame or accuse other or made a blind assumption...Thus, in my five cents, we must think what we have done to the religion...any contribution to our religion???Any non-muslim became muslim coz of us???hope my humble opinion will be benefit to me and others...thank for your 2 minutes...)

    My answer ==> If what u said is followed by many, then we dont need all this forums. Reason we are at this situation is because many Muslims don't realized that there are just been played by some quarters. You can say all the necessary things read Quran, follow Quran but how?. we need to protect the legislation first or even change it to Islamic Law for that matter. The idea of the other part is to topple the current government and the rest follow.

    My question back to you, if Anwar is PM - for how long he can remain?. Who will be his successor?. Then, dont tell me there wont be TPM 1,TPM 2, TPM 3 just like Penang now?.Just to accommodate DAP baseless request rite?. What about other cabinet?. and for SPR chairman, since they said he's from UMNO, do you think if they are in power, they will remain him as a SPR chairman?. If you live in Penang and Selangor, you will know for sure.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agree! kenapa la org2 bijak pandai jd bodoh? tak nampak ke BN dah bagi mcm2. nak melukut kat negara sendiri agaknya.

      Delete
    2. aku setuju !! terima kasih kepada yang tolong jelaskan. yg tak paham pasal mcm mana nak jd PM bagai tu, buka la balik buku sejarah. dulu anta gi sekolah belajar sejarah, tidur dlm kelas konon nye sejarah bosan. puih!

      undang2 boleh digubal mengikut majoriti, dan syarat2 menjadi PM pun kebarangkalian boleh diubah sekiranya majoriti yg menang dlm PRU akan datang adalah DAP dan PKR. manusia yang cipta undang, dan manusia juga la yg boleh mengubah nya ikot sesedap rasa mereka.

      Delete
  48. Jika mereka benar2 memperjuangkan islam... mereka akn berfikir dan melihat segalanya dari sudut islam kerana islam itu sederhana.... Islamkah mereka yg sanggup membenarkan dan menghalalkan yg haram dan mengharamkan yg halal... bercampur gaul beramai2 perempuan dan lelaki yg bukan mahram... menjerit2 di depan Mesjid... memperjuangkan seorang lelaki yg sukakan maksiat... Masyaallah.... Ya Allah.. Dikau berilah mereka semua itu Petunjuk supaya mereka sedar betapa mereka telah di perolokkan dan di Akal-akalkan demi kepentingan individu tertentu.. bukan untuk kepentingan sejagat... Amin...

    ReplyDelete
  49. Puak2 jahiliyah umat akhir zaman lebih rela melihat bangsa maju biarpon agama sendiri dicaci dihina dan puak2 jahiliyah ni sendiri mengabaikan tuntutan al-quran dan sunnah. Hidup bukan didunia sahaja tapi diakhirat. Mungkin mereka rela bila mati mayat dibakar dan dibuang ke dalam sg gombak.

    ReplyDelete
  50. salam.. Siapa yg sekat kuasa sultan2 di tanah melayu? Ustaz abdul hadi? Tuan guru nik aziz? Anuar ibrahim? Salah kot? Mesti lim kit siang or myb karpal sigh.. Ambiga kot? Lim Guan Eng? Mereka inikah yg punya kerja?

    ReplyDelete
  51. boringnya isu ni. 3rd world minded.tak pernah selesai dgn hal perkauman

    ReplyDelete
  52. the only way for them to destroy us is to sperate us...pisahkan kita melalui perbezaan pendapat dan yang paling penting bezekan pemahaman mengenai islam...mengajar orang melayu utk mempercayai bahawa islam adalah berlandaskan parti politik..islam UMNO,Islam PAS,Islam Liberal dan pelbagai pemahaman lagi...apabila orang melayu berpecah kerana agama..itu adalah kejayaan mereka paling besar sekali...perpecacahan bangsa tidak seteruk seperti perpecahan pemahaman mengenai agama Islam....marilah kita sama-sama berdoa agar tuahan merahmati kita semua dan agama Islam terus terbela di bumi Malaysia ini...InsyaAllah

    ReplyDelete
  53. huhuhu x releven langsung maklumat di atas hanyalah provokasi...UMNO duk suruh PAS bergabung dengan depa nape? Kalu betul semua UMNO masuk PAS la ada berani ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni bukan masalah berani atau tak. ape salah nye UMNO dan PAS bergabung?? banyak kebaikan sama ada untuk islam mahu pun bangsa melayu.

      Delete
  54. http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=30588 << boleh refer link ni... org US sendiri yg komen...

    ReplyDelete
  55. Kuasa di tangan rakyat.......melayu tidak hanyut,islam tidak hanyut......beranikah mereka berbuat demikian......nak tengok melayu bangkit lagi kah.......13 mei dan kampung medan........contoh kebangkitan melayu....masalah sekarang para pemimpin sibuk menambahkan harta mereka sedangkan rakyat bertungkus lumus bekerja utk menyara keluarga mereka tapi tak pernah cukup kerana ada orang merompak secara perlahan dan tanpa disedari.........kita pengguna,kita rakyat,kita pekerja,kita penduduk,.......barang keperluan naik,kemudahan utk rakyat tapi perlu bayar,bekerja tp ujung tahun bayar cukai,rumah mkin mahal.....

    ReplyDelete
  56. kita sebagai orang Islam tak boleh menyokong orang yang katakan
    hukum islam kejam,tak sesuai dgn negara majmuk,lapuk dan dijadikan bahan lawak dalam surat khabar.terbatal iman.
    dan bila dibentangkan untuk akta mencegah murtad, bersungguh2 ditolak dgn alasan kebebasan agama?
    konsert2,artis2 mendedah aurat,menyanyi2 digalakkan.siap ada anugerah lagi?
    kelab malam, pusat perjudian,arak. ada pulak judi haram, judi halal,arak haram, arak halal?
    rasuah,kroni,pinjaman riba dan banyak lagi.
    Tak kira la UMNO atau PAS.

    ReplyDelete
  57. melayu ker islam yang penting. melayu kalau langgar perintah Allah swt what for?

    ReplyDelete
    Replies
    1. do not judge a man by their religious....as i understand even in bible or Quran the Lord never ask HIS creatures to kill each other but saved and care for everything he was done.....don't put HIM in political ideas an issues.....be fair and think in positive way.....we are the same, who comes from GOD, the 'land' that was given a soul by LORD...we will come back to the land as we die soon and HE will punish us in same way....do only good things and don't blame the religious because it seems an objection to our great creature...

      Delete
  58. kesian gler sape yg tulis artikel ni...budak2 najib suma da makan duit korang untuk kepentingan sndiri,tp korang masih xsedar...kesian pon ade...tapi aku x salahkan org yg tulis ni...sebab korang ditipu oleh pemimpin yg korang percaya...aku salahkan pemimpin...

    ReplyDelete
  59. bangang !
    -fishy...-

    ReplyDelete
  60. Anak-anak Melayu sibok berdisco, merempit, menagih dadah, berzina, dan segala macam maksiat, ada pemimpin kita kisah? Bertambah berkembang membiak nampaknya masakini!!! Alhamdulillah ada PAS yg mengajak anak muda ke Masjid. Sebaliknya UMNO mengajak mereka ke Jom Heboh, Konsert dan segala macam maksiat... Marilah kita ramai-ramai ajak org Islam masuk PAS dan tinggalkan UMNO supaya Umat Islam kuat dan negara kita aman sejahtera dan dirahmati ALLAH. Allahuakbar!

    ReplyDelete
  61. Bukan budaya kita.Ingat tu.

    ReplyDelete
  62. Hujah artikel ni sgt DANGKAL! Kenapa? meh aku cite

    "Malaysia bakal menjadi sebuah negara Kristian dan diterajui oleh bukan Melayu sebelum 2020. Bagaimana dengan nasib Institusi Raja-raja Melayu? Mereka akan menerima nasib sebagaimana dengan nasib waris Kesultanan Singapura. Semuanya akan ditamatkan. Karpal kata undang-undang di Malaysia boleh diubah dengan syarat DAP mesti menang 80 Kerusi Parlimen dan PKR mesti menang 30 Kerusi Parlimen." -dipetik dari artikel diatas

    JAWAPAN: Nak hapuskan hak2 istimewa orang melayu, raja2 melayu, Islam agama rasmi persekutuan, dan lain2 berkenaan melayu BOLEH tapi MUSTAHIL.
    Fakta: Malaysia mengamalkan sistem demokrasi raja dan perlembagaan. Hak2 istimewa orang melayu, raja2 melayu, Islam agama rasmi persekutuan dan sebagainya adalah terjamin dibawah perlembagaan fasal 153. Nak hapuskan Fasal 153, 152 dalam perlembagaan ni BOLEH tapi kena GUBAL PERLEMBAGAAN! Nak gubal perlembagaan BOLEH dgn syarat wajib mendapat persetujuan 2/3 ahli dewan rakyat iaitu ahli parlimen. Statistik dewan rakyat, skrg ada 221 ahli parlimen dimana majoritinya adalah melayu. Okay, kalau org bukan Islam (DAP, MIC, MCA dan lain2) nak hapuskan hak2 istimewa orang melayu,diaorang perlu usul dalam dewan dan mendapat persetujuan 2/3 ahli parlimen. sini yang menjadi MUSTAHIL. Dalilnya adalah diaorang perlu mendapat kan sekurang2 persetujuan 147 (2/3 majoriti) ahli parlimen. Untuk rekod, parlimen kat malaysia ni majoriti melayu. PRU 12, DAP hnya bertanding 48 kerusi je dan mng 29 kerusi je. PKR mng 23 kerusi dr 97 kerusi yang bertanding dimana majoriti nye melayu. Kalau dakwaan artikel diatas yg DAP perlu mng PRU 13 nnt dgn 80kerusi + PKR 30 = baru 110. mana lepas 147 kerusi nk gubal perlembagaan. mana nak cari lg 37kerusi??? dr PAS? ke dr UMNO? tambah pulak dalam PKR tu melayu majoriti. Sangat MUSTAHIL utk nak hapuskan fasal 153 berkenaan hak2 org melayu memandangkan perlembangaan tak boleh digubal disebabkan majoriti ahli parlimen adalah melayu!!!

    So hujah blogger ni tak masuk akal langsung! Sekian terima Kasih

    ReplyDelete
  63. hahaha. nmpk sgt mmg sj2 nak taip bnde bdoh kt ats ni ms tgh boring. sruh rahsia kn, tp ltk kt blog. mst la rmai sgt bca. sj propa je ni. jgn la pcaya. sumber pon ntah dr mn ni. sape2 pon boley buat cmtu la.

    ReplyDelete
  64. Mustahil langsung artikel ni.. DAP berapa kerusi jek dalam parlimen abg2 oi...?? adoi...sdih nengok senang2 jek percya n dibodohkan.......

    ReplyDelete
  65. apa-apa pun,kita kena bersedia...semoga negara ini tidak di jajah oleh bangsa asing.x kira lah siapa yg memerintah asalkan hak org melayu tetap ada...TAKBIR!!!!!!

    ReplyDelete
  66. Aku tak kisah dijajah bangsa asing, asalkan dia Muslim sejati Dan takut Allah s.w.t.

    ReplyDelete
  67. Orang Islam wajib bersatu! Bukan aku yg cakap, itu Allah SWT dan Rasullullah yg cakap. Rugi ke kalau bersatu? Apatah lagi bersatu adalah sesuatu yg dituntut.

    Percayalah yang benar-benar jahat dan hitam hatinya diantara kita ini hanyalah 1 hingga 2 peratus sahaja, yg lain tu sama macam kita semua disini.

    Bersatulah semua dan buang yg 1-2 peratus yg busuk tu!

    ReplyDelete
  68. penyokong pembangkang ni mmg pandai ckp.....klu ko cite krajaan tipu korg pown ape msalahnye....korg idop merempat ke skang ni???selama ni korg skolah pown kt skolah bantuan penuh krajaan.....btol???pkir laa....negara ni da ckup aman daa skang ni.....jgn smpai tuhan tarik balik nikmat yg daa di beri.....assalamualaikum......

    ReplyDelete
  69. Islam,Melayu dan Raja-raja Melayu!!

    ReplyDelete
  70. Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!

    ReplyDelete
  71. MCA, GERAKAN, MIC dan lain2 tu akan bersatu dengan DAP...tu yg akan terjadi...kalau dorang tgk bangsa dorang yg kuasai bumi indah Malaysia kita ni...perlukah UMNO utk mereka... buat apa lagi..UMNO tiada kuasa..senang2 UMNO PAS dicantas oleh mereka.. wujud semula akta2 mcm ISA membenteras pejuang Melayu Muslim untuk menentang mereka..so Melayu Muslim sudah kene main maa.. hidup..hidupp.slogan di BERSIH..akhirnya mati2 untuk Melayu Muslim.. MALAI SI..(melayu mati)..simple..so Melayu Muslim semua bangkit.. org Melayu hanya pandang pada satu point sahaja..mereka tak fikir efek besar... semua isu3 tu semua telah dirancang..ibarat memancing ikan yg besar...slow2 mereka bermain dan mencipta helah2 untuk melenyapkan efek2 apa yang kan terjadi kalau PR menang... hak rakyat malaysia, bersih..bla bla.. hanya yang taksub saja akan terpedaya..

    ReplyDelete
  72. Let me see if I get this right:
    1. Do not trust TGNA and TGHA. Ulama no doubt. But clueless when it comes to politics.
    2. Instead, let's trust Najib, Muhyidin, Hishamuddin, Nazri, etc. They'll protect Malay's interests. They'll protect Islam's interests. True, these folks are not ulama. But they have the 40 Ulama Muda to advise them on religious matters. And these on top on Ustaz Jamil Khir and Ustazah Masitah.
    3. The Jews are out to get us. So when UMNO hired UPCO Worldwide as advisers, it is actually a ruse to learn more of their (Jews) dastardly plan to lord over the Malays (in cahoot with the DAP and gang).
    4. Don't trust Anwar. He has a house in USA. But don't worry about Mahathir having (at least) a house in Argentina, or Abdullah A Badawi (in Australia), or Najib (in Kazakhstan?) ... these folks are God-Almighty-Fearing folks.True, their wives do not 'tutup aurat'. But again, this is just a ruse to fool the DAPs from the fact that they are highly religious people who have Islam's interest at heart.

    And you get actually get paid to churn out such drivels? Where do I apply?

    By the way, I'm a Malay and a Muslim (PAS member, some-more, hehe). But I write better in English than I do in Bahasa Melayu. Thanks to PPSMI (really), courtesy of Dr. Mahathir Mohamed. :-)

    ReplyDelete
  73. HAHAHA. Dari side comment ni pun kita dah nampak orang Melayu Islam dah mula berpecah belah. Buka mata buka hati laa wahai saudara saudariku. Bersatulah kerana Allah S.W.T. Kerana Islam. Allahuakbar!

    ReplyDelete
  74. bile la orang melayu islam malaysia ni nk bersatu....

    ya Allah..bukakanlah pintu hati kami untuk bersatu menentang musuh2Mu ya Allah...

    ReplyDelete
  75. "Sumber Dalaman DAP yang terbocor kepada umum menunjukkan bahawa mereka amat serius dalam perkara ini. Orang Melayu sekarang dibiar mabuk dengan perasaan membenci pemerintah yang berjaya didorong oleh Anwar. PAS dipergunakan untuk menghakis pengaruh UMNO."

    Ayat "Sumber Dalaman DAP"? Bukti mana woi ? Print screen, upload lah sumber dalaman tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hek eleh, ko ingat semua orang dalam dap tu sukasangat ke dengan lks dan ks, malahan ada orang cina sendiri pun xsuka.

      Delete
  76. Sekali dah lumpuh ia agak susah untk berdiri semula.....
    kalau la cina memerintah sudah tentu melayu berada di bawah....
    melayu akan menjadi anjing kepada cina2 ini.....
    Cina tak akan bg muka kat kite MELAYU. . .

    ReplyDelete
  77. 73 pintu 73 jalan yang sampai hanya satu jalan!!!!!!!

    ReplyDelete
  78. Melayu perlukan pemimpin seperti Khalifah Abu Bakar atau Khalifah Umar atau Khalifah Uthman atau Khalifah Ali bin Ali Talib. Baru lah aman orang Melayu ni.
    Ya Allah, Amankan Malaysia ini. Amin.

    ReplyDelete
  79. law nak cter pasal politik.,.smpai ble2 pon xkn abes.,kite dok bising2 kat sni.,.,dorg dok memekak kat sne.,.lebih kurang je sume ni.,.ape yg aku harapkn,.,korg tetapkan la pendirian korg to.,.jangan sni ia.,.sna pon ia.,.mcm mne pon melayu tetap melayu.,islam tetap islam,.love islam.,. peace.,

    ReplyDelete
  80. kita boleh lihat dimana masa pemerintahan pas dekat perak, yg mana mb nya adalah org melayu sendiri, tetapi exco2 nya adalah kebanyakkan org cina, dan juga di penang and selangor. cina tunggu mase utk ambil alih tapak pemerintahan Malaysia, di mana target diorg utk menguasai ekonomi malaysia dari segi makanan, pakian, bahan kegunaan harian kita dan lain2 sudah berjaya, dan target diorg yg kedua adalah utk ambil alih pemerintahan di malaysia pula. bagi mic dan mca diorg pun anytime boleh keluar dari bn dan join dap utk tubuh satu negara yg bukan islam. jika kita org ISLAM tidak bersatu demi agama ALLAH nescaya kita akan jadi seperti turkey. System Khalifah jatuh berlaku sama mcm berlaku sekarang ni, di mana umat islam berpecah tidak bersatu di sebabkan oleh sogokkan org kafir juga. Negara2 Arab yg lain juga org kafir sudah ambil alih secara halus. di mana diorg mengikat perjanjian jual beli minyak, yg terjadi seperti arab saudi , UAE dan lain...diorg tidak boleh bersatu disebabkn diorg lalai dgn kemewahan yg di beri oleh org2 kafir. suatu hari akan tiba dimana akan muncul sorg pemuda yg akan menyatukan mereka ini dan penduduk islam yg lain. utk kuasi dunia adalah dgn agama,akal,strategy, dan ekonomi...BERSATU LAH WAHAI UMAT ISLAM KITA LAWAN DGN AKAL DAN MENGUASAI EKONOMI DI MALAYSIA DAN SETERUSNYA DUNIA>>>>ALLAH WITH US<<<

    ReplyDelete
  81. bersihkan hati, betulkan niat,
    muhasabah diri..

    satu jek pesan aku, kta ade akal, fikir, kaji, nilai..xsemua benda yang kuar dari mulut org tu betul

    ReplyDelete
  82. najib sekarang ada kuasa kenapa dia x gunakn kuasa dia utk memperkasakn lagi agama islam...tahu takut dgn perkmbangan kristian tp tidak amalkan hukum islam..pengisian rohani dgn k-pop habis rosak belia2 1malaysia semakin mudah terpengaruh dgn anasir2 luar..

    ReplyDelete
  83. kalo UMNO wt prubahan secara islam dengan mengejut. UMNO akan hilang undi majorti yang selalu dorang dapat tu..trutama dari rakan barisan MCA, MIC..sebelum nk laksanakan hukum ISLAM UMNO kena make sure dorang dapat sokongan penuh PAS. ape jd kalau UMNO besendirian membangunkan ISLAM sedangkan PAS menuduh BN... hanya cuba mengambil hati rakyat? islam liberal? gune akal plis..bkn amarah yang takde sudah tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesilapan parti-parti atau kesilapan orang-orang Melayu Islam sendiri? MCA, MIC, DAP, Gerakan dll adalah parti-parti dari kaum-kaum minoriti...UMNO dan PAS adalah parti-parti dari majoriti Melayu. Ini yang perlu kita fikir-fikirkan. Bukankah begitu? wallahualam.

      Delete
  84. Luruskanlah perjalanan lahir dan batinmu kerana jalan Allah itu adalah lurus. Jalan syaitan dan kekufuran itu banyak, pilihlah yang mana satu hendak ditempuh. Tapi jalan Tuhan itu hanya satu, tidak ada pilihan. Kalau tidak boleh menempuhnya pasti terpilih salah satu jalan syaitan dan kekufuran.

    ReplyDelete
  85. Lebih baik penulis ramal bila malaikat mahu cabut nyawa penulis

    ReplyDelete
  86. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151387974792373&set=a.203347457372.142848.197344137372&type=1&theater

    ReplyDelete
  87. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151387974792373&set=a.203347457372.142848.197344137372&type=1&theater

    ReplyDelete
  88. PAS malas nak fikir sebab dah 50 tahun lebih mereka berceramah bagiamana hendak memecahbelahkan orang Melayu sahaja.

    Ada calun PAS yang berani hendak jadi MB Selangor ?

    Sape nak pening kepala...makan gaji lebih senang...kan ?

    Bodoh dan pemalas...kalau jadi MB...hancur Selangor dibuatnya !

    ReplyDelete
  89. bersatu bwh payung Islam sudah,soal kaum2 tu tolak tepi la.serabut.Klu nk main jgk sentimen kaum ni mmg tak abis.Tiap kali sebelum n selepas PRU mesti timbul cerita2 mcm ni,surat layang konon dari cina,pastu pakat menggelabah,paranoid; sdgkan ada fakta dan angka yg menunjukkan ketakutan ini masih jauh untuk menjadi kenyataan. dlm masa yg sama kita lupa yg kita sdg tertindas oleh kaum sendiri?
    Kenapa mesti kita sibuk melaungkan kata keamanan kalau dalam mecari keamanan dan kesejahteraan itu sendiri kita masih mempejuangkan hak kaum persendirian?
    Hakikatnya selepas 56 tahun, persoalan yang patut kita tanyakan pada diri kita, di mana tahap kita sebagai anak Melayu ? Melayu ada keistimewaan dalam perlembagaan Malaysia tetapi di mana relevannya keistimewaan itu kalau selepas 56 tahun juga anak Melayu masih duduk di takuk pemikiran yang sama ?

    Kenapa dengan mudah anak Melayu mempercayai yang suatu hari nanti negara ni menjadi negara di mana agama rasminya adalah Kristian dan yang paling popular di kalangan anak Melayu, “nanti Cina nak hapuskan hak keistimewaan melayu”.

    Sahabat, kalau kita baca dan kaji kita pasti tahu perkara mudah ini. Perlembagaan Malaysia itu bersifat kebal. Sehinggakan, sebagai contoh yang mudah difahami, jika ada perkara yang al-quran kata salah, tapi dalam perlembagaan mengatakan ia tidak salah, maka perkara itu secara rasminya adalah tidak salah. Begitulah kebalnya perlembagaan Malaysia dan sifat kekebalan itu pun sudah cukup untuk kita faham bukan mudah untuk perlembagaan kita dipinda. Jelas?

    Adakah sahabat Cina kita ada keistimewaan dalam perlembagaan ? Tidak ada. Tapi mengapa sehingga sekarang mereka adalah antara ahli perniagaan paling berjaya ? Melayu ada keistimewaan dalam perlembagaan? Ada. Di mana tahap pemikiran anak Melayu sekarang ?

    ReplyDelete
  90. lebih banyak soalan daripada tindakan,ingat soalan malaikat mungkar nangkir yang akan ditanya kelak ? siapa yang mampu menjawab orang islam itu saudaraku!!!

    ReplyDelete

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!