Monday 24 September 2012

GMUKM Punyai Perwatakan Matang Dan Sahsiah Terpuji

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan.

Middle Voices kongsikan bersama seluruh rakan-rakan mahasiswa zon tengah untuk memberikan penilaian dan penelitian berkenaan perwatakan matang yang ditonjolkan oleh kumpulan mahasiswa yang diberi nama Gabungan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia, GMUKM.


Bergaya dan berperwatakan menarik apabila GMUKM mengenakan kuda kepang mainan sekaligus mempamerkan budaya berpendidikan tinggi dan kematangan dengan sahsiah rupa diri terpuji.


Apakah bezanya anak kecil ini dengan mahasiswa yang berpelajaran? Adakah ini yang dilahirkan di UKM tercinta? Apakah wadah sebenar mahasiswa menunut ilmu? atau belajar lebih baik?



Gigih dan menjadi Kebanggaan bagi mahasiswa GMUKM kerana bagi mereka perhatian mahasiswa adalah lebih penting berbanding apa yang dibahankan untuk menjadi perhatian.

Prologue: Secara kesimpulannya, mahasiswa UKM seharusnya bijak di dalam membuat pilihan. Sesungguhnya memilih itu merupakan hak anda;


"Ya anda punyai hak untuk memilih, namun hak untuk memilih tidak sebegitu penting berbanding akan PENTINGNYA apa yang anda pilih...kerana pilihan anda hari ini, adalah acuan kepada tercoraknya hari esok..." -Safira Safri

Jika anda bertanya? Apakah yang harus anda pilih, maka anda mungkin tidak berjaya untuk membuat pilihan dengan betul. Namun, jika anda lihat apa yang anda harus pilih? maka anda akan tahu sendiri akan apa yang anda pilih.


#Mahasiswa memilih Aspirasi, "Belajar Lebih Baik"...

No comments:

Post a Comment

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!