Monday 7 May 2012

Naluri seorang Ibu; Wan Azizah Dapat Rasakan

Assalamualaikum dan Selamat Hari Ibu.

Tersenyum, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail

Middle Voices cuba untuk menjawab kepada soalan yang diajukan oleh Blogger Tinggalkan Satu Peluru, berkenaan dengan apa niat tersirat bila Wan Azizah nasihatkan Azmin Ali melawat ibunya?

Mungkin juga anda semua masih tertanya-tanya, sedangkan Wan Azizah bersekutu dengan suaminya, dan dia juga sedar dengan saranannya ini boleh mengubah pandangan penyokong politik suaminya dan menganggap bahawa tuduhan UMNO membayar Che Tom adalah tidak benar.

Ya... Wan Azizah cuba memberitahu naluri hati keibuannya kerana dia sendiri dapat rasakan apa yang Che Tom rasakan. Jika dilihat pada wajahnya dan identitinya, dia seorang yang kuat, wanita yang berkebolehan, namun kisah anak ini suatu yang serius kerana anak umpama penawar dan racun.

Wan Azizah juga punya anak, jadi dia tidak sampai hati untuk melihat ibu yang dikhianati anak sendiri seperti yang dilakukan Azmin Ali terhadap Che Tom.

"Azmin sebaiknya melawat dan menziarahi ibunya kerana itu salah satu tanggungjawab beliau sebagai anak," kata Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Itulah yang diluahkan oleh Wan Azizah, bukan sebagai ahli politik, tetapi sebagai ibu. Ibu kepada anak yang dikandungkannya sendiri. Dia dapat rasakannya.

Terima kasih Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kerana punya akhlak dan hati yang jernih di dalam mempamerkan ciri ciri keibuan.

#Saya sayang ibu saya..anda?

No comments:

Post a Comment

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!