Wednesday 2 May 2012

KHALID ISMATH; Peguam sentiasa bersama...

Assalamualaikum...

Jika kebebasan yang pernah diperjuangkan oleh mahasiswa kecil yang popular dek perbualan media seketika dulu! hari ini sekali lagi namanya diangkat kerana bersetuju untuk membunuh semua polis di Malaysia.

"Saya Setuju Jika Semua Polis Dibunuh"

Khalid Ismath kali ini semakin berani mencabar Keluhuran Perlembagaan dan Kedaulatan Undang undang walaupun anak kecil yang nakal ini merupakan seorang penuntut undang undang di Universiti Teknologi MARA dan masih bertindak kurang matang di dalam membicarakan isu isu semasa.

Bersetuju untuk membunuh polis atau bersetuju untuk semua polis dibunuh samalah dengan berniat untuk melihat jenayah itu berlaku atau berniat untuk membunuh.

Khalid Ismath yang dibantu peguam yang tidak diketahui identitinya menasihatkan rakannya agar tidak takut kerana yakin bahawa peguam sentiasa bersama mereka di dalam memperjuangkan ideologi mereka menentang polis habis habisan.



Persoalannya, 

1. Apakah polis itu bukan manusia yang punya hak untuk teruskan hidup seperti yang lain?
2. Adakah Khalid Ismath hilang pedoman kerana asyik disogok kemewahan dan dijanjikan kedudukan sehingga sanggup membunuh polis yang rata ratanya beragama Islam dan berbangsa melayu? 
3. Apakah dosanya polis yang selama ini menjaga keamanan negara bertungkus lumus menurunkan kadar jenayah?
4. Apakah salahnya polis yang bertegas dengan mahasiswa yang jelik dan degil serta tidak punya ilmu, akhlak dan budi pekerti mulia?
5. Manakah silapnya polis sehingga kesemuanya harus dibunuh dan dilupuskan?
6. dan Bilakah masanya jasa polis ini hendak dikenang?

Maka Middle Voices menjawab mungkin benar bahawa Khalid Ismath memusuhi orang melayu dan Islam kerana telah dididik Anwar Ibrahim untuk membenci keturunan melayu Islam seperti Anwar membenci Tun Dr Mahathir.

Mungkin juga kerana ajaran Syiah yang menghalalkan Ahli Sunnah Wal Jamaah dibunuh kerana ratanya polis di Malaysia adalah tidak tak Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Mungkinkah suatu hari nanti Khalid Ismath akan berkata "Saya setuju semua orang melayu (islam) dibunuh" dek kerana Malaysia yang berimaginasikan Iraq dan Syria ketika peristiwa melayu lupa diri di dataran bertuah Merdeka pada 28 April 2012 yang lalu?

Ada kemungkinannya kerana perkara ini sedang berlaku dan telah pun berlaku ketika BERSIH 3.0 yang lalu.



"Saya setuju jika semua polis dibunuh. Kerana begini caranya mereka melayan rakyat. Jadi setiap kali demo, tidak ada rundingan dengan polis lagi. Lawan tetap lawan".

Sebenarnya, perbuatan Khalid Ismath ini telah melampaui batas. Hanya undang undang sahaja yang terlalu rigid untuk tidak menghukum perlakuan subur Khalid Ismath menghina panji panji Polis Di Raja Malaysia, PDRM.

Jika diperlihatkan dari sudut yang lain, perbuatan ini sangat merbahaya kerana telah bertindak untuk mempengaruhi dan menghasut rakyat Malaysia dan Mahasiswa khususnya. 

Perbuatan ini sebenarnya adalah untuk menghasilkan benih benih benci terhadap polis dan usaha ini sebenarnya adalah untuk merosakkan prestasi sekaligus mengubah pandangan masyarakat terhadap polis yang telah berjasa sejak berlakunya peristiwa Bukit Kepung.

Jika dahulu komunis membawa watak antagonis di dalam memusnahkan keturunan polis di Bukit Kepung dan hari ini Khalid Ismath akan mencipta sejarah sebagai mahasiswa pertama yang akan merobekkan hati malaya sekaligus meruntunkan jiwa pejuang tanah air.


Maka peristiwa pembunuhan beramai ramai di Balai Polis Bukit Kepung pada 23 Feb 1950 pasti akan kembali di mata seorang anak yang sebelumnya berakhir dengan kematian melihat ibunya dibakar oleh pembunuh kejam dan pengkhianat ini.

Jangan biarkan peristiwa 13 Mei 1969 berbuku dan berwajah baru....


Bersatulah MELAYU ISLAM sebelum NASI MENJADI BUBUR...
Islam is the way of life....
Melayu itu bangsaku...
Malaysia itu negaraku....

Prologue: Safirah Safri sedih melihat perpecahan antara melayu islam hari ini. Malaysia yang dulunya aman hari ini telah dicabul dengan rakusnya hanya untuk merebut bangunan berkubah tinggi yang terletak di Putrajaya.

Melayu hilang pertimbangan, Agama islam tiada sensitivitinya apabila dipermainkan oleh si pemeluk agama dunia. Yang peliknya, si pemeluk agama langit ini dan si bangsa pemilik tanah ini duduk dan diam dan menunggu perang.

Bangkitlah mahasiswa, janganlah diperlakukan seperti kuda. Jangan biarkan ukhwah sesama islam, melayu dan saudara ini terlerai terputus begitu sahaja.

Jangan ketepikan agama dan akhlak itu hanya kerana inginkan kuasa. Janganlah menindas orang yang tidak berdosa. Tiadanya guna segulung ijazah dan seorang peguam andainya norma kehidupan itu musnah dek rusuhan sesama sendiri.

#Hanya sekadar berpesan pesan sebelum tiadanya waktu untuk berpesan...

No comments:

Post a Comment

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!