Tuesday 8 May 2012

Mahasiswa Pengajian Undang Undang UiTM Bangkit Menentang Khalid Ismath

Assalamualaikum dan Salam 1 UiTM. "UiTM sentiasa di hatiku"

Middle Voices berasa terpanggil apabila melihat post rakan rakan siswa di UiTM sekian menyokong penentangan terhadap Khalid Ismath yang dilaporkan telah memburukkan imej Mahasiswa Pengajian Undang-undang di Universiti Teknologi MARA.

Petikan daripada Wall Facebook salah seorang penuntut Pengajian Undang-undang di UiTM;

"Saya perlu buat kenyataan disini bahawa saudara Khalid Ismath yang penuh mukanya di dada-dada akhbar hari ini bukanlah seorang pemimpin pelajar di Fakulti Undang Undang, UiTM. Beliau bertindak atas kapasiti sendiri dan tidak mewakili kami terutama pelajar pelajar Law di UiTM. Diharapkan akhbar-akhbar tidak menyebut nama fakulti dan UiTM ini kerana secara tidak langsung mencalarkan nama kami. Tidak adil kerana dia seorang, kami menanggung MALU." - Sharmaine Fairuz


Siswa UiTM amat bersetuju dengan tindakan penuntut undang-undang di UiTM selain memuji Waris Wawasan yang mengambil anisiatif untuk menggunakan facebook status yang sama sebagai tanda tidak bersetuju dengan tindakan yang dilakukan oleh Khalid Ismath.

Akhir kalam, Siswa UiTM ingin menyeru Mahasiswa UiTM seluruhnya, agar sama-sama bangkit demi untuk menjaga nama baik dan falsafah penubuhan UiTM dan sama-sama berganding bahu mencela mereka yang cuba merosakkan ukhuwah dan hubungan baik dalam kalangan pelajar UiTM selama ini.

#UiTM sentiasa dihatiku...

No comments:

Post a Comment

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!