Saturday 24 March 2012

SMM Terkilan LAGI

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia.

Middle Voices melalui Safira Safri berasa simpati akan ketulusan hati SMM dan Pro Pembangkang Mahasiswa (Pro-M) yang turun berdemonstrasi di Kementerian Pengajian Tinggi semalam.

Menurut sahabat SS yang berada di KPT semalam, demonstrasi bermula dengan tuntutan SMM dan Pro Pembangkang Mahasiswa dengan penyerahan memorandom kepada Setiausaha Politik kepada Kementerian Pengajian Tinggi.

Terkedu! ok...
Safira Safri terkedu apabila melihat tuntutan ke-3 SMM yang mahukan Pilihan Raya Kampus yang bersih tanpa campur tangan politik luar.

Sudahnya...


Akhirnya kebenaran itu jatuh bergolek yang mana Angkatan Muda Keadilan (AMK) Negeri Sembilan, Nazree Yunus ada ditempat kejadian sebagai penyokong dan tulang belakang kepada SMM dan Pro Pembangkang Mahasiswa. Apa ni??

Tambahan lagi, jumlah pendemo yang hadir tidak langsung menampakkan suara mahasiswa sebenar kerana jumlah pendemo yang dikatakan hampir 100 orang adalah merupakan pegawai-pegawai KPT dan Wartawan yang menyaksikan kerja kerja Pro M yang termalu sendiri kerana demonstrasi tiada sambutan. SMM Terkilan LAGI.

Nah sekali lagi Pro-M cuba menipu mahasiswa dengan fakta nombor seperti yang berlaku di UM beberpa minggu yang lalu dengan Tema Magnet Pro-M yang paling berkesan.

Prologue: Middle Voices akur dengan konsistensi Pro Pembangkang Mahasiswa yang cuba menipu golongan cerdik pandai bagi mengaburi mata mahasiswa demi untuk mengejar kuasa.

Tindakan Pro Pembangkang Mahasiswa, SMM ini Safira Safri tegaskan sebagai tidak selari dengan kehendak hati dan mulut mereka sendiri umpama Kucing yang kehilangan Ikan di mulut sendiri.

Dan apa yang lebih penting sebenarnya...??

Kedudukan mereka, Pro Pembangkang Mahasiswa di hati mahasiswa telah mula tergugat sebaik sahaja mahasiswa seluruh Malaysia menunjukkan sokongan yang teramat tinggi kepada YAB Dato' Seri Perdana Menteri di Malam Amanat Perdana Menteri.

Safira Safri dan Bloggers Middle Voices kesemuanya hadir dan melihat sendiri sokongan daripada 10000 mahasiswa di seluruh pelusuk Malaysia termasuk sabah serawak.

PADAT dan MADAT, Dewan Agong Tuanku Canselor, Universiti Teknologi MARA, pada Malam Amanat Perdana Menteri dengan sambutan yang memberangsangkan.

"Kalaulah ada seorang mahasiswa yang menurunkan gambar saya, saya fikir ramai lagi yang ingin menaikkan gambar saya" -Najib Tun Razak

Inilah kata-kata yang tersemat di hati Safira Safri. Seakan terngiang ngiang, den setiap kali itu, gelombang besar ketawa berdekah menandakan sinis menggelakkan kumpulan kecil yang tidak pandai mengukur baju di badan sendiri. SMM sebenarnya terkilan dengan kata kata ini.

Middle Voices ingin mengajak mahasiswa berfikir dan membezakan yang mana majoriti dan yang mana minoriti.

#Tinggalkan sahaja sinis itu kerana kelakar itu lebih menjelikkan...

4 comments:

  1. babi. seluruh malaysia x masuk sabah and sarawak ke? bodoh la lu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka tunjukkan pandai kamu sedangkan bahasa kamu menunjukkan yang ianya tidak..!!

      Delete
    2. incik kicin yg dimainkan.. dia cuma menguatkan lagi bahawa Sabah & Sarawak tu termasuk dalam seluruh malaysia, sebab tu dia ckp "10000 mahasiswa di seluruh pelusuk Malaysia TERMASUK Sabah Serawak"

      Delete
  2. Uih...relaks bro..! jgn kerana silap yg sikit, betol yang banyak..lu nak marah marah..!!!

    ReplyDelete

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!