Tuesday 27 March 2012

Pro-M UMP; #Saksikan 3 in 1

Assalamualaikum w.b.t.

1/3. PRO-M UMP MALU DITEMPAT SENDIRI

Baru baru ini Safira Safri dipersoal oleh barisan kepimpinan mahasiswa Pro-Pembangkang Universiti Malaysia Pahang, UMP apabila Safira Safri dimuat masuk ke dalam "Group Sidang Safety First UMP" oleh rakan seperjuangan di sana.

Group Sidang Safety First UMP ditubuhkan sebenarnya adalah untuk melunaskan keperluan mahasiswa UMP di dalam peloporan isu di sekeliling kampus tempatan selain medium untuk cetusan idea atau untuk kebaikan UMP seperti yang diakui Saudari Ezzra Norannis, UMP.


Namun, apa yang menjadi timbang tara Safira Safri, MPP ini seakan akan cuba untuk mengelak sebarang perbincangan dan diskusi berlaku di dalam sidang tersebut apabila Safira Safri cuba diusir berkali kali.

Menurut, mahasiswa Pro-Pembangkang Mohd Zulwafi Bahaudin, mahasiswa UMP hendaklah memanfaatkan group yang sedia ada dan memaksimumkan penggunaannya seperti Facebook Group MPP UMP.

Namun ini jawapan warga kampus UMP.


"bukankah banyk lg msalah student yg belum diselesaikan...dekat wall mpp tu pn..xda sgt mpp nk beramah mesra dgn student kn..ydp pn stakat post..xda pulak nak bertanya ke sembang2 ke dgn student..rasanya ramai je yg active dlm tuh kn...ada yg bertnya xdak pulak org nk jwb...so xperlu kot nk bsing2 sni kn...peace ^_^ " -Afifa Halim

Haaa?
banyak lagi masalah student yang belum diselesaikan?

Haa?
dekat wall mpp tiada sangat MPP nak beramah Mesra dengan student???


Akhirnya Pro-M UMP termalu di tempat sendiri dek mahasiswa UMP yang menilai kredibiliti dan kemesraan mereka dalam melaksanakan tugas sebagai wakil pelajar.

Prologue: Kepada MPP UMP, seperti yang Safira Safri katakan, bahawa sidang tersebut hanyalah sebagai ruangan perkongsian maklumat. Tidak perlu dirisaukan akan banyaknya ruang perbincangan kerana kebenaran itu akan sentiasa menjelma.

Kecuali pada mereka yang takut akan kebenaran..

"Maka nilailah dengan mata kasar. Pada mereka yang mahukan kebenaran maka nilailah dengan minda dan hati. Kerana kebenaran tidak datang daripada dalam, ianya datang daripada luar dan masuk ke sanubari. Jangan takut wahai Mohd Zulwafi Bahaudin, kerana saya takkan bertanding di UMP..." -Safira Safri

#Akhirnya, secara konklusi SS terpaksa angkatkan kelima lima jari tangan dan letakkan ke mulut SS kemudian, ketawa dan gelak...!! hahaha...dengan santun agar kelihatan sopan.

*Nantikan siri 2/3 dan 3/3 bagi melengkapkan Pro-M UMP, Saksikan 3 in 1.

1 comment:

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!