Sunday 5 February 2012

Mak Lampir; Adam Adli TARIK DS Azizan

Middle Voices ingin menambah sedikit persoalan berkenaan entri Safira Safri yang berjudul; Aziz Bari Terpalit "Buta Undang-undang"

Tapi kali ini SS ingin menarik perhatian mahasiswa untuk menilai golongan siswa kontroversi yang menjadi kekuda lampir seperti mak lampir dalam drama genre seram Indonesia.

Kenapa Adam Adli, SS gelarkan seperti mak lampir?
Kerana apa? kenapa? kenapa? dan kenapa?

Jawapannya kerana, mak lampir ini suka berteriak dan suka menggangu ketenteraman orang kampung dan sama seperti Adam Adli yang suka berteriak dan tiada rasa tanggungjawab kerana memalukan universiti serta mahasiswa UPSI.

Jadi apa kaitannya dengan DS Azizan?

Begini; DS Azizan baru baru ni menggelar Aziz Bari buta undang-undang kerana cuba masuk campur dalam hal pentadbiran universiti, KUIN.

Kemudiannya datanglah mak lampir dengan tuntutan kononnya tindakan DS Azizan tidak menghormati mahasiswa dan curang dengan peraturan Buku Jingga.

Malah mak lampir ini juga turut mengugut DS Azizan dengan ini,



"Tarik balik hukuman terhadap mereka dan sedia pohon maaf terhadap kezaliman ke atas mereka (mahasiswa), atau KUIN dan Ustaz Azizan akan terus dikenang sebagai pemimpin yang tidak bertanggungjawab dan hanya berjanji kosong" - Adam Adli


Sebenarnya mak lampir silap, di dalam ugutannya dia terlupa bahawanya tidak semua mahasiswa selampir Adam Adli.

Mahasiswa faham bahawa peraturan itu perlu ada, maka jika peraturan itu tidak diikut dan setiap kali dituruti digelar tidak bertanggungjawab maka SS kategorikan Adam Adli sebagai lampir yang tak sekolah.

Sedangkan Islam penuh dengan peraturannya! walaupun Islam itu syumul dan mudah. Jadi kalau mudah dan syumul kenapa mesti ada peraturan? Kerana kebebasan mutlak itu bukanlah saranan Islam yang sebenarnya.

Tidak seperti Adam Adli yang meminta kebebasan ni, kebebasan tu seolah ingin hidup tanpa peraturan dan berlagak seperti penentu hala tuju mahasiswa hari ini.

Mungkin juga kedudukan Adam Adli si Lampir ini sama seperti Aziz Bari??

Dijanjikan sesuatau mungkin?? Mungkinkah?

Prologue: Middle Voices tidak dididik untuk menghakimi dan mengadili tindakan Adam Adli, namun penulisan ini hanyalah berbentuk kiasan agar mahasiswa berfikir dengan lebih matang tatkala melihat warna -warna sebenar si pencemar maruah mahasiswa.

Mahasiswa yang sebenar adalah mahasiswa yang berfikir sebelum bertindak dan bertindak selepas berfikir yang kedua-duanya perlulah harmoni dan terlaksana.

SS juga ingin menarik perhatian mahasiswa zon tengah agar sentiasa berdiri teguh dan tidak terpedaya dengan si lampir pemusnah keamanan negara ini.

#Lampir oh lampir... :p

No comments:

Post a Comment

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!