Tuesday, 7 February 2012

Middle Voices; Suara Zon Tengah

Assalamualaikum...

Ramai antara mereka-mereka yang prihatin meminta agar Safira Safri berhenti untuk berbincang tentang UiTM. Ingin menyimpan pekung di dada tanpa perlu berasa selesa.

Wahai sahabatku siswa dan siswi. Bukanlah niatnya SS untuk campurtangan ke dalam urusan pentadbiran UiTM seperti desakan Adam Adli, Pakatan Rakyat yang mendesak DS Azizan campurtangan dalam urusan pentadbiran KUIN.

Namun, hendaklah diketahui bahawa Middle Voices di anggotai oleh golongan intelek UiTM, USIM, UM, UIA, UPM, UPNM dan UKM sendiri.

Maka tidaklah salah untuk SS bincangkan permaslahatan yang membawa kepada kebaikan. Bukankah kita sesama mahasiswa dan manusia? Adakah membawa kepada bencana jika setiap persoalan dijawab dengan baik dan dibincang dengan sempurna?

Siswa siswi sekalian, jika tidakkan angin bertiup, masakan pula pokok bergoncang? Jika tidak ada tangan yang menyahut, masakan bertepuk sebelah tangan itu berbunyi.

Kesemuanya sudah tersedia, tinggal lagi untuk mahasiswa fikirkan, bicangkan dan jika tidak benar tidak salah untuk mengakuinya.

Masakan kebenaran keluar bergolek jika tiada yang menjoloknya???

Prologue: Mahasiswa bolehlah menghantarkan email kepada SS safirasafri@yahoo.com untuk sebarang maklumat untuk dikongsi bersama Middle Voices.

Selain itu, mahasiswa juga boleh tweet dan follow Middle Voices di Laman Twitter @siswazontgh, manakala laman sosial Facebook, mahasiswa boleh Like page Middle Voices sambil sambil berkongsi idea, pendapat, cadangan dan kritikan.

Middle Voices merupakan tempat untuk mahasiswa zon tengah, seperti Universiti Kebangsaan Malaysia, Universiti Putra Malaysia, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Universiti Malaya, Universiti Teknologi MARA, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia dan Universiti Sains Islam Malaysia berkongsi pendapat, berbincang mahupun menyuarakan pandangan dan kritikan.

Tanyakan pada anda, bagaimana saya boleh dapatkan kebenaran andainya tiada tupai yang menebuk lubang?

#Just nice to say thank you...

4 comments:

  1. Ceh, sape2 leh tulis gosip.. Xda bezanye dgn mangga.. Menggunakan medium khabar angin dan fitnah utk menerapkan idea.. How shame are u.. Haha

    ReplyDelete
  2. Firman Allah dalam Surah An Nur : 15 – 16
    “Ingatlah ketika kamu menerima (berita bohong) itu dari mulut ke mulut dan kamu katakan dengan mulutmu apa yang tidak kamu ketahui sedikit pun, dan kamu menganggapnya remeh, padahal dalam pandangan Allah itu soal besar.” (15)
    “Dan mengapakah kamu tidak berkata ketika mendengarnya, “Tidak pantas bagi kita membicarakan ini. Mahasuci Engkau, ini adalah kebohongan yang besar.” (16)

    Allah telah memberi peringatan supaya meninggalkan perbuatan memfitnah sesama manusia dalam Surah An Nur ayat 17 yang maksudnya :
    “Allah memperingatkan kamu agar (jangan) kembali mengulangi seperti itu selama-lamanya, jika kamu orang beriman,…”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.

      Terima Kasih, Anonymous.:)

      Delete

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!