Sunday 5 February 2012

Mahasiswa UKM Bingung; GMUKM Mungkir Janji

Assalamualaikum...

SS sendiri dan mahasiswa UKM kini berdepan dengan masalah hakisan keluhuran kepercayaan dengan Gabungan Mahasiswa UKM yang telah mungkir janji.

Bukan untuk mewujudkan konspirasi tetapi ingin bertanya khabar akan manifesto lumayan pemangkin pembuangan undi bagi kemenangan GMUKM pada Pilihan Raya Kampus yang lalu.

SS terkilan, sebaik hampirnya tiba untuk mereka, GMUKM melaburkan tirai masih tidak kedengaran kegembiraan mahasiswa UKM yang mengharapkan pembuangan undi mereka dapat memberikan keuntungan apabila PERCAYA bahawa yuran pengajian akan DITURUNKAN sebaik GMUKM menaiki takhta UKM pada PRK lalu.

Analogi mudah buat tatapan sahabat UKM;

Dulu = Yuran UKM Naik?



Sekarang????
Mungkin sekarang Yuran UKM lebih murah daripada UiTM.

Prologue: Middle Voices ingin membawa mahasiswa UKM untuk melihat permainan jinak-jinak arnab yang dimainkan oleh GMUKM, seperti arnab, makan sedikit, buang sedikit namun masih diminati kerana comel. 

Tapi, SS bukan nak kata GMUKM comel! itu tidak mungkin. 

GMUKM macam arnab sebab pandai muntahkan janji sekarang lupakan janji dan diminati pula kerana janji mereka sangat manis seperti kicap masin tetapi pedas seperti wasabi.

Maka, penilaian anda sebagai mahasiswa perlu berada di akal, fikirkan dengan matang dan hentikan kepercayaan yang membuli diri anda sendiri.

Mana IPTA dalam Malaysia boleh sesuka suki turunkan yuran hanya dengan desakan pelajar sedangkan subsidi kerajaan telah membanjiri pembayaran yuran pelajar?

UiTM punya yuran pun tak pernah turun harga.

Jadi bezakan dengan bijak, terjemahkan kebijaksanaan anda dengan undi yang BERBALOI.

#SS suka yuran turun tapi SS hampa sebab yuran UKM tak turun pun.



No comments:

Post a Comment

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!