Saturday 28 January 2012

Aziz Bari Terpalit "Buta Undang-undang"

Assalamualaikum...

Buta Undang-undang?
Siapakah si buta undang undang ini.

Nah! maka Safira Safri katakan, Terpalit di wajah Prof. Dr. Aziz Bari sebagai seorang pakar undang-undang yang BUTA undang undang.

Middle Voices tak cakap, Safira Safri pun tak cakap.

Siapa cakap?

DS Azizan, Menteri Besar Kedah.

"Azizan turut menyifatkan Aziz “buta undang-undang” dan tidak bersikap seperti tokoh akademik. “Macam mana beliau (Aziz) suruh saya campur tangan dalam hal pentadbiran universiti? Yang kedua perkara ini sudah dibawa ke mahkamah...jadi buat apa nak bising, tunggu sahaja kes bermula." - Al-Ahkam

Di sini, Middle Voices ingin meminta mahasiswa agar berfikir dengan lebih luas.

Seorang pakar undang-undang di beri gelaran buta undang-undang. Kenapa? Mengapa? dan bagaimana?

Al-Ahkam ada jawapannya.

Mari kita berfikir bersama, seorang pakar menjadi buta? adakah mereka, pakar ini buta secara tiba tiba? adakah pakar ini menerima apa-apa habuan untuk menjadi buta seketika? belajar setinggi menara gading akhirnya menjadi seorang yang buta, seolah tidak tahu apa apa.

Atau,
Pakar ini dijanjikan pangkat oleh mereka yang mengejar pangkat, maka Middle Voices anggarkan pengejar pangkat ini sebagai Anwar Ibrahim.

Kenapa? Kerana ini;

"Menteri Besar Kedah ini mengulas desakan Aziz semalam agar Pakatan Rakyat mengambil tindakan tegas terhadap beliau kerana mengambil tindakan ke atas lima mahasiswa Kolej Universiti Insaniah (KUIN) menggunakan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) tahun lepas." - Al-Ahkam

Persoalannya, apakah kaitan seorang pakar undang-undang dengan sebuah parti politik pembangkang? perlukah campur tangan pakar ini? 

Mungkin kerana Anwar Ibrahim dijangka akan menjadi Perdana Menteri yang akan menggantikan DS Najib sebentar lagi menjadikan Pakar ini BUTA seketika.

Mungkin kerana Anwar Ibrahim dijangka akan menjadi Perdana Menteri yang akan menggantikan DS Najib sebentar lagi menjanjikan Pakar Buta ini Pangkat dan Jawatan dengan gaji ribuan Ringgit.

Mungkin kerana Anwar Ibrahim dijangka akan menjadi Perdana Menteri yang akan menggantikan DS Najib sebentar lagi menjanjikan Pakar ini untuk menggantikan Peguam Negara.

Adakah ini benar? Kalau tidak mengapa pakar ini bertindak seperti BUTA.

Lagi;


Prologue: Sejauh mana butanya Dr Aziz bari? Anda, mahasiswa pasti boleh berfikir dengan lebih matang. Seorang pakar tidak tahu prosedur, seorang pakar tidak bersifat sebagai pendidik? kenapa? fikir fikirkanlah...

#adakalanya matlamat menghalalkan cara...



No comments:

Post a Comment

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!