Tuesday 30 April 2013

MUSMA Tipu Mahasiswa UiTM?? "Mahasiswa UiTM Ditipu Lagi"

Assalamualaikum dan Salam perpaduan.

Pengerusi MUSMA
Middle Voices sebelum ini telah mengeluarkan entri bertajuk Safwan Anang Tipu Mahasiswa UiTM, seperti yang dijangka, sekali lagi Middle Voices dituduh memfitnah kumpulan mahasiswa jalanan seperti GM13 yang telah cuba untuk memperdayakan mahasiswa UiTM.

Namun, bukti telah dikemukakan, hanya mahasiswa yang bijak akan menilainya dengan mata sendiri, dan bukannya membutakan mata, sambil mengeja 'mata' tetapi berbunyi 'mulut'.

Hari ini, Middle Voices sekali lagi akan berkongsi maklumat kepada mahasiswa UiTM, agar cakna dengan sekeliling mereka bahawa mereka sedang ditipu oleh kumpulan mahasiswa yang menjadi agen kepada Parti Pembangkang.

Ada yang bertanya, mengapa pergerakan GM13 dan MUSMA dipersoal, sedangkan Siswa4U juga bergerak menyokong parti Barisan Nasional, namun tidak pula dipersoal penulis Middle Voices?

Jawapannya mudah;

Siswa4U secara khususnya telah mengisytiharkan penglibatan mereka menyokong parti Barisan Nasional dan kepimpinan parti itu yang meletakkan mereka sebagai sukarelawan yang jujur, ikhlas dan tidak memperdaya mahasiswa di Malaysia.

Berbanding dengan GM13 dan MUSMA yang bergerak atas tiket mahasiswa dan tidak menjadi agen kepada mana-mana parti politik tanpa mengira haluan kanan ataupun kiri. Namun, apa yang berlaku adalah dusta semata-mata.

Saksikan tayangan di bawah dengan teliti;


"Jadi di sini ingin ditegaskan bahawa MUSMA bukanlah satu pertubuhan yang berpihak pada mana-mana parti politik di Malaysia ini" kata Huzaifah, Pengerusi MUSMA

Shah Alam, dekat Pasar Malam Padang Jawa bertarikh 26 April 2013, Pengerusi MUSMA, Saudara Mohd Huzaifah Mokhtar yang juga merupakan pelajar UiTM telah ditemui menyebarkan risalah berbentuk promosi kempen yang berpihak kepada Parti Islam Se-Malaysia.

Menurut sumber, Huzaifah yang ketika itu turun ke pasar malam tersebut bersama Khalid Samad, yang merupakan calon PAS bagi parlimen Shah Alam telah diarahkan untuk berbuat demikian. Turut serta menyebarkan risalah ialah bekas MPP UiTM Shah Alam, saudara Muhammad Syafiq.

Namun, tindakannya yang menyebarkan risalah PAS telah berjaya dihidu wakil media Middle Voices yang ketika itu turut berada di sana untuk membuat liputan. [rujukan]

Sementara itu, sukarelawan Siswa4U juga dilaporkan turun di pasar malam yang sama sekaligus berlakunya pertembungan antara sukarelawan Siswa4U dengan pengerusi MUSMA.

MUSMA yang merupakan gerakan baru atau pertubuhan baru di UiTM telah memberitahu media bahawa mereka tidak terlibat atau menyokong mana-mana parti politik. 

Namun, adakah dengan menyebarkan manifesto dan risalah undi PAS merupakan satu tindakan neutral atau non partisan atau tidak menyokong parti politik?

MUSMA pada sidang media yang sama turut menjelaskan bahawa pengamalan politik matang merupakan antara objektif pergerakan mereka dalam memberi kesedaran kepada mahasiswa UiTM.

Namun, apakah gambar Saudara Mohd Muin yang merupakan barisan hadapan dalam sidang media MUSMA ini mengamalkan politik matang?


"ayuh memilih politik matang" kata Mohd Muin, namun di sebalik ruang sesawang facebooknya tersergam indah kematangannya dalam mengamalkan pertuturan 'politik matang'.

"sokong umno dapat sampah" jelas bahawa etika amalan politik secara matang tidak diamalkan oleh barisan hadapan kepimpinan MUSMA, namun hanya manis dibibir, masam di anak tekak.

Prologue: Mahasiswa UiTM telah ditipu oleh GM13, dan kini sekali lagi kumpulan yang kononnya tidak menyokong mana-mana parti politik muncul untuk menarik mahasiswa UiTM.

Benarlah, kenapa mahasiswa UiTM menjadi tumpuan untuk diperdaya agen pembangkang dek kerana 50 ribu pengundi muda bakal menterjemahkan pilihan mereka pada 5 Mei ini.

Kepada mahasiswa UiTM, buatlah pilihan anda dengan bijak. Kajilah mereka yang matang dalam berpolitik, atau memilih mereka yang neutral tetapi berselindung disebalik parti pembangkang yang ingin meraih undi semata-mata.

Kepada MUSMA, bagaimanakah pertubuhan anda akan bebas ideologi menyokong parti politik jika hampir kesemua 'orang kuat' MUSMA merupakan kumpulan penyokong PAS dan Pakatan Rakyat.

Malah, seperti dijangkakan, Gabungan Mahasiswa Merdeka dan GM13 seakan mempunyai nama baru berbunyi MUSMA setelah menerima penolakan hebat daripada mahasiswa UiTM.

Mahasiswa tak perlu mengaku neutral atau non partisan jika ingin menyokong mana-mana parti politik kerana itu hak anda! namun, menipu mereka yang tidak berpolitik dengan taktik non partisan, sebenarnya andalah yang terdiri daripada mereka mereka yang terdesak akan sokongan. 

#UiTM sentiasa dihatiku, mahasiswa UiTM bijak memilih...

4 comments:

  1. cara memilih pemimpin, tengok dengan mata hati bukan dengan mata kaki, buang ketaksuban dan patriotisme pada pada parti politik,buat perbandingan secara berkualiti. wallahua'lam

    ReplyDelete
  2. anda barangkali tersilap mklumat..yg berlaku pd pertembungan edaran flyers di pdg jwa itu melibatkn organisasi musma o certain2 individu dlm musma? adkh preseiden musma trun sbg presiden musma o individu yg lyk memilih n mngundi? jgn la wat keje2 fitnah gni

    ReplyDelete
  3. come clean la kalau menyokong mana2 pihak.. tak perlu nak berdiri atas non partisan

    ReplyDelete
  4. Brader,,pergi belajar dulu..dapatkan ijazah..dah lah belajar di UiTM..semua freeee...belajar lah dulu..mahasiswa sekarang bukannya mahasiswa dulu...la ni dah beribu-ribuuuu mahasiswa keluar dari IPT...bahasa english tu pergi betulkan...kalau dapat bertutur dalam bahasa Arab lagi bagus sebagai value added. jangan hanya tahu cakap ana anta dah rasa lebih islamik dari orang lain..renunglah..

    ReplyDelete

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!