Thursday 21 March 2013

GAMUS, Khalid Ismath malu di Gelar 'Anjing Pakatan' oleh Siswa UiTM


Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia,

KECEWA, Khalid Ismath
"Anjing pakatan, anjing pakatan, anjing pakatan," jerit dan makian sekumpulan siswa Universiti Teknologi MARA, UiTM kepada kumpulan penceroboh yang mengakui mewakili suara seluruh mahasiswa di Malaysia termasuk kampus itu yang diceroboh kelmarin.

Melalui sebuah rakaman daripada siswa universiti itu, jelas akan benci dan marahnya mahasiswa UiTM ketika sekumpulan mahasiswa jalanan bersama Khalid Ismath dan Safwan Anang menerjah dan menceroboh masuk kampus induk universiti itu kelmarin.

Semalam, Middle Voices melaporkan bahawa Majlis Perwakilan Pelajar universiti itu melalui Saudara Azraful Azman, Yang Di Pertua majlis tersebut memberi pencerahan akan maksud dan pendirian organisasi itu yang secara jelas menolak tindakan Khalid Ismath untuk berkempen politik bagi memenuhi agenda parti pembangkang.

Menurut sumber, MPP UiTM mendakwa bahawa mereka tidak langsung terlibat dengan penganjuran tersebut dan mengakui kesal kerana konsep 'Ayuh menjadi mahasiswa mahasiswi' disalahguna oleh Pro-Mahasiswa untuk mempromosikan program haram mereka.

Sebelum itu, kelmarin selepas kejadian Gerakan Mahasiswa PRU 13, GM13 dihalau sebulat suara oleh siswa UiTM, muncul pula kenyataan daripada beberapa penganjur yang tidak sanggup menanggung malu dek berkongsi nama di dalam sehelai poster yang sama.

Antaranya GAMUS, yang lebih dikenali sebagai Gabungan Mahasiswa UiTM SeMalaysia yang terus bertindak pantas menafikan kerjasama mereka dalam penganjuran program tersebut untuk mengelak 'badi' dan rasa malu disama-tarafkan sebagai 'Anjing Pakatan' oleh siswa UiTM.

GAMUS yang kononnya percaya bahawa dengan mengeluarkan kenyataan tidak terlibat dan turut teraniaya boleh mengelakkan nama mereka daripada turut tercemar, namun mahasiswa UiTM telah terlebih dahulu menghidu helah busuk GAMUS sebagai penganjur yang menarik diri selepas program anjuran bersama gagal.

Menurut sumber, seorang mahasiswa yang terlibat dalam penganjuran tersebut, GAMUS yang kononnya mengaku merupakan medium gabungan dan kesatuan mahasiswa seluruh Malaysia percaya dengan penyertaan mereka bakal menarik lebih banyak sokongan mahasiswa UiTM. Namun mereka sebenarnya silap.

Malah apa yang lebih memeranjatkan, nama Bahagian Hal Ehwal Pelajar pula cuba diheret masuk oleh GAMUS agar dapat mengurangkan rasa malu dihalau dan dicerca mahasiswa universiti melayu itu. Tuduhan dilemparkan keatas HEP agar dapat mengalih pandangan mahasiswa bahawa GAMUS tidak terlibat sedangkan ia adalah sebaliknya.

Menurut seorang bekas Ahli Majlis Perwakilan Pelajar UiTM sesi 2011/2012, GAMUS sebenarnya mencerminkan identiti neutral Gabungan Mahasiswa Merdeka, GMM yang dikoordinatkan oleh bekas YDP MPP UiTM.

Prologue: Mahasiswa sebenarnya sudah penat dengan taktik kotor Pro Mahasiswa yang sering menimbulkan kekecohan untuk mendapatkan publisiti murahan.

Kepada seluruh mahasiswa UiTM, Middle Voices bangga dengan anda semua kerana berjaya membuktikan bahawa andalah yang akan menentukan hala tuju universiti anda dan bukannya Safwan Anang penjenayah mahasiswa seperti Khalid Ismath yang merupakan pelajar buangan UiTM.

Jika soal demokrasi dan hak bersuara yang dibawa SMM yang kononnya dikekang, maka tidaklah perlu Naib Canselor UiTM membuka seluas-luas peluang untuk mahasiswa UiTM mengadu dan bersuara melalui laman Facebooknya.

Pokoknya, mahasiswa UiTM perlu bijak menolak anasir pakatan homoseksual yang cuba dibawa masuk oleh Khalid Ismath, Safwan Anang dan juga GAMUS yang neutral, kononnya!

Kepada GAMUS, taktik penafian berkerjasama dan kononnya tidak terlibat merupakan taktik biasa yang diamalkan oleh Pakatan Pembangkang dan amat sesuai dengan status GAMUS sebagai Pro Mahasiswa UiTM yang bergerak secara penakut dan pengecut.

#Shhh...Khalid Ismath kecewa GAMUS taknak kawan dengan dia kerana rancangan memasuki UiTM pada masa hadapan bakal gagal kerana tiada orang dalam seperti GAMUS.

11 comments:

  1. GAMUS, GMM, SMM sama anjing belaan anwar aljuburi.... kehkehkeh

    ReplyDelete
  2. Ahli Seumur Hidup PAS11:02 pm, March 21, 2013

    Salam,

    Kepada semua, mohon buka laman Papa Gomo dan saksikan sendiri betapa jijiknya ketua Pakatan Pembangkang..dan fikirkan adakah siGay ni yang kita nak jadikan sebagai Perdana Menteri????

    http://www.papagomo.com/2013/03/rm-100-juta-demi-agama-bangsa-dan.html

    ReplyDelete
  3. Ini suara tengah ke suara tepi bahu UMNO? LOL

    ReplyDelete
  4. GAMUS talam dua muka dari dulu lagi..

    ReplyDelete
  5. malu. rasa jijik. kahkahkah.
    mahasiswa patut malu, kononnya mahasiswa belajar diwaktu malam, tapi mengapa masih ada yang turun mengutuk "pencerobohan" wakil2 mahasiswa parti pembangkang ini dalam UiTM? nampak sangat dah ramai mahasiswa berminat dengan politik, cuma berbeza ideologi dan menafikan penglibatan mereka. pretty damned huh?

    ReplyDelete
  6. anon 7:20am!

    salahka kalau anak2muda ini sokong UMNO yg lbh baik dari segi kebajikannya berbanding pgayr yg gunakan anak2muda utk melampiaskan nafsu ketua umum mrk??? kalu budak2 gamis ngn khalid ismeth, adam adli & safuan anag yg sekerta tiang uth boleh bermati-matian menyokong anWAR, kenapa tidak anak2muda ini? jgn mengada2la..

    ReplyDelete
  7. dah 4 tahun belajar kt uitm baru nila aku tau pasal GAMUS. sebelum ni xtau apa pun..haha

    ReplyDelete
  8. Papa gomo pun terbukti sebar fitnah. Bukan baik sgt pun. Pukul bini sume abes cukup. Kah2.dunia3.

    ReplyDelete
  9. Ahli seumor pas.. papa gomo pun kantoi byk msalah.
    Kan tak pasai2 dah sebar fitnah. Aku cuma mampu gelak je. Muahaha.

    ReplyDelete
  10. suara tengah ke suara tepi ka,msing2 ader pendapat..fakta dsebut fitnah,fitnah dsebut fakta. harap belajar jew tinggi2 huh

    ReplyDelete
  11. macam ni ke akhlak uitm? memalukan sebenarnya. Terpekik pekik memaki orang.. Panggil orang anjing.. Allahurabbi.

    ReplyDelete

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!