Sunday 28 April 2013

Tun Mahathir, Punca Kekalahan Husam di Putrajaya

Assalamualaikum dan Salam perpaduan,

Putrajaya, dekat sini semalam tidak kurang 5000 pengunjung hadir bagi menyambut kehadiran Y.A.Bhg. Tun Dr. Mahathir bersama isterinya ke Pusat Daerah Mengundi Barisan Nasional di Presint 9, Taman Metropolitan.

Padat, dan penuh semangat! Hanya itu yang dapat digambarkan pada ketika semua pengunjung bersesak-sesak untuk mendengar ucapan Tun Mahathir walaupun berdiri di luar khemah semata-mata untuk mendengar ceramah umum daripada Tun Mahathir.

Mengikut perangkaan, seramai 80% pengunjung yang hadir adalah terdiri daripada ribuan penduduk di Putrajaya dan mereka sanggup datang dan tunggu Tun Mahathir sehingga selesai semata-mata untuk bersalaman dan mempamerkan sokongan mereka agar Barisan Nasional terus menerajui Putrajaya.


Wakil media Middle Voices sempat menemubual seorang pengunjung yang juga merupakan pengundi di Putrajaya berkenaan dengan kehadirannya disitu, katanya;

"saya memang tungu! sebab Tun M ni bagus, di ikon yang pertahan agama, bangsa dan tanah air, jadi saya kene tunggu dia..."

apabila ditanya berkenaan ceramah Ustaz Azhar Idrus yang dianjurkan di Putrajaya, dia terus berkata sinis sambil ketawa;

"PAS ni sajo suruh Azhar Idrus turun sebab takut orang hari ni lagi ramai daripada yang datang maso Nik Aziz turun, lagi deorang ni takut kalau-kalau Tun Mahathir jadi punca kekalahan Husam dekat Putrajaya ni..."

Turut hadir, Sukarelawan Siswa4U bagi mempamerkan sokongan mahasiswa kepada tokoh pembangunan negara Tun Dr. Mahathir sekaligus menjana semangat dacing dalam kalangan pengunjung.

No comments:

Post a Comment

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!