Friday 23 August 2013

Siswa4U; Mahasiswa Sokong Peguam Kalimah Allah

Cyberjaya, Pengerusi Siswa4U, Saudara Hafiz Ariffin melafazkan rasa syukur disamping menarik nafas lega dengan keputusan Mahkamah Rayuan yang menolak permohonan Gereja Katolik untuk membatalkan rayuan kerajaan berhubung isu kalimah Allah.

"...Alhamdulillah, saya rasa bersyukur dan lega dengan keputusan mahkamah rayuan yang merupakan satu kemenangan untuk ummat islam di Malaysia hari ini.

"saya juga berharap agar isu kalimah Allah ini dapat selesai dengan harmoni dan kita sebagai ummat Islam sama-sama berdoa, supaya perkara ini tidak menjadi semakin keruh dan berterusan," katanya lagi.

Hafiz bercakap demikian kepada wakil media ketika dihubungi semalam. Jelasnya, dia berharap agar isu kalimah Allah dapat diselesaikan secara baik selain meminta agar ummat Islam berdoa bagi memastikan perkara tersebut kembali jernih.

Ulasnya lagi yang menghargai tindakan peguam, dia mengajak rakyat Malaysia utamanya mahasiswa agar berterima kasih disamping memberi sokongan kepada barisan peguam yang mempertahankan kalimah Allah.

"tahniah, terima kasih kepada peguam yang pertahankan kalimah Allah, semoga usaha mereka diberkati dan dirahmati ke hadrat ilahi.

"..semua rakyat Malaysia utamanya mahasiswa harus berterima kasih dan sentiasa beri sokongan pada barisan peguam untuk mengharapkan yang terbaik dalam mempertahankan kalimah Allah.

Sementara itu Saudara Zaharin Haris, Pengerusi Siswa4U Shah Alam turut memberikan sokongan kepada barisan peguam selain bertegas agar umat Islam tidak terlalu gembira dengan keputusan tersebut berikutan rayuan yang bakal didengar 10 September depan.

"...peguam kerajaan dan majlis agama telah buat yang terbaik, namun masih belum boleh terlalu gembira kerana kemenangan sebenar akan diketahui pada 10 september kelak.

Zaharin berkata sedemikian ketika ditemui wakil media pada sesi temuduga bagi program Nusantara Leadership Camp di Cyberview Resort & Spa di Cyberjaya dekat sini semalam.

Semalam Hakim Datuk Seri Abu Samah Nordin yang mengetuai panel 3 hakim mengarahkan rayuan kerajaan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi, yang membenarkan The Herald menggunakan kalimah 'Allah', didengar pada 10 September ini.

Panel hakim yang turut dianggotai Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dan Datuk Rohana Yusuf itu membuat keputusan berkenaan selepas sebulat suara menolak permohonan Gereja Katolik untuk membatalkan rayuan kerajaan.

No comments:

Post a Comment

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!