Tuesday 19 March 2013

Masscommers UiTM Lancar Tabung Amal Lahad Datu

Shah Alam dekat Universiti Teknologi MARA sekumpulan mahasiswa kampus daripada Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media hari ini melancarkan tabung amal bagi membantu meringankan beban dan penderitaan mereka, mangsa peristiwa berdarah di Lahad Datu, Sabah.

Ketika ditemubual, seorang daripada siswa tersebut yang sedang memegang tabung memberitahu bahawa; "tabung ini kami lancarkan atas kesedaran dan rasa tanggungjawab kami kepada mereka mangsa yang terperangkap di sabah." menurut seorang daripada jentera tabung amal sambil berkempen tentang kesedaran membantu dengan hanya menghulurkan sedikit sumbangan ikhlas.

"HELP! Lahad Datu, you cannot hear them saying it, but a bit of your help can reduce their suffering" antara yang tertulis pada kertas rentang yang dipamerkan salah seorang daripada jentera tabung amal tersebut.

Menurut sumber, tabung amal ini dilancarkan di Dataran Cendikia, tempat tumpuan mahasiswa UiTM dengan tarikan nyanyian muzik-muzik akustik bagi menarik siswa dan siswi yang lalu lalang di sekitar itu.


#Sekurangnya, aktiviti yang dijalankan ini lebih bermanfaat daripada malam tadi, yang hanya menimbulkan kekecohan dalam kalangan pelajar UiTM oleh si Khaled Ismath, pelajar buangan UiTM...

1 comment:

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!