Tuesday 7 August 2012

DAP Hilang Satu Pengundi India

Salam sejahtera dan selamat petang.

"Skills win you medals, but attitude wins hearts" -ESPN commentator said of Lee Chong Wei (London, 2012 Olympics)

Begitulah corak dan warna komen yang membanjiri laman-laman sosial facebook dan twitter selepas Wira Tangkis Datuk Lee Chong Wei tewas kepada Lin Dan pada set ke-2 dan ke-3 membawa kepada 1-2.

Sejurus ditewaskan, Datuk Lee Chong Wei yang kecewa memohon maaf melalui laman sosial Twitter @Lee_C_Wei nya dengan dua patah perkataan berbahasa inggeris.

"Im sorry" - Datuk Lee Chong Wei

Namun permohonan maaf daripada Wira Tangkis Malaysia itu di tepis oleh beribu penyokong Malaysia yang menyatakan bahawa dia telah pun Menang di hati rakyat malaysia dan tidak perlu memohon maaf setelah berjuang dan mengharumkan nama Malaysia walaupun hanya berjaya merangkul pingat perak di Temasya Olimpik London.

Apa yang tidak menyenangkan adalah, apabila seorang daripada Ahli Dewan Undangan Negeri, ADUN DAP telah mempolitikkan sokongan dan usaha jitu Datuk Lee Chong Wei di laman sosial twitternya yang mempersoalkan kekalahan Wira Tangkis itu sekaligus mewujudkan satu kebencian kaum cina kepada DAP.

"Lin Dan wins, he played better than Lee Chong AWAY" ujar Manoharan Malayalam, ADUN DAP melalui laman twitternya yang sekaligus mengundang kemarahan penggemar dan peminat LCW.

Manoharan yang dicela oleh banyak pihak kerana cuba memolitikkan arena sukan negara termasuk kekalahan Datuk Lee Chong Wei hari ini memohon maaf juga melalui laman sosial yang sama.

"I deeply regret the comments I have made and tender my heartfelt apologies to Dato' Lee Chong Wei and his family." -Mano

Namun, kebencian telah terpupuk dan tertanam apabila dimeriahkan lagi tweet tersebut dengan komen yang menolak maaf Manoharan.


selain itu, "@mmanoADUN how you tried to make sports political, I have no idea. When Malaysia was behind him, you has to make smart ass comments. Crazy" ujar Afandi Oh yang marah dengan tindakan Mano mempolitikkan Temasya Olimpik London sementara yang lainnya menyatakan bahawa sudah terlewat untuk memohon maaf kerana rakyat telah mengetahui sikap sebenar pemimpin Pakatan Rakyat.

Prologue: "Terlajak perahu boleh undur, terlajak kata terus jelah" begitulah padahnya kepada Mano dan DAP yang kini bakal mengalami kemelesetan penyokong.

Kepada Mano, Middle Voices sarankan untuk letak jawatan dan berhenti menjadi manusia kerana gagal bertindak seperti seorang yang mempunyai peri kemanusiaan yang nyatanya berbeza jika dibandingkan dengan Barisan Nasional yang pimpinan YAB Dato' Sri Najib, seperti yang boleh dilihat melalui komennya.

#Step-down Manoharan.

No comments:

Post a Comment

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!