Sunday 11 March 2012

Anti Pro-M; Mahasiswa Bangkit

Assalamualaikum, kian lama Safira Safri tidak bersua, dan kali ini sekeping video SS kongsikan buat tatapan kepada maudok perjuangan sebenar.


Wadah Penggerak Mahasiswa

Bangkitlah PEJUANG bangkitlah
Rapatkan BARISAN rapatkan

Meneruskan langkah PERJUANGAN
Suara dan harapan mahasiswa

Korbankan dirimu korbankan
Kentalkan jiwamu kentalkan

Takkan pernah usai pertarungan
Hingga tertegak KEBENARAN

NYAHKAN rasa takut dan gentar
ROBOHKAN segala kebatilan

PERJUANGAN harapan bersama
Untukmu VARSITI tercinta

Prologue: Safira Safri kongsikan wadah ini buat semua mahasiswa di luar sana agar anda kenal akan apa itu PERJUANGAN, KEBENARAN dan kekuatan berada di dalam satu barisan yang sama.

Middle Voices juga ingin mengajak anda semua untuk tingkatkan perjuangan, dan persetankan segala suara sumbang yang menghalang demi untuk menegakkan kebenaran.

Ukhwah di dalam satu barisan yang dipamerkan di dalam video ini menggambarkan betapa kuatnya suara mahasiswa jika bersatu mengketengahkan suara dan ideologi kita yang bersih dan benar.

Namun, BONGKAK itu, PANGKAT itu dan MATERIALISTIK itu, haruslah dicampakkan ke laut biar hanyut di telan ombak dan lenyap di permukaan agar tidak seperti mereka yang lapar dengan itu itu yang dicampak.

Safira Safri percaya, perjalanan mahasiswa dengan PERJUANGAN yang benar akan membawa erti kepada 'Wadah Penggerak Mahasiswa'

Biar cantik didalam asal kemas diluar, jangan cantik diluar namun serabut di dalam.

Pandangan SS, WAJAH BARU wadah ini lebih bermakna dan berkesan untuk mempamerkan kualiti masyarakat mahasiswa kepada masyarakat yang melihat.

Biar santun, agar kelihatan sopan. Biar kemas agar kelihatan cantik. Biar tegas agar kelihatan cerdik. Sebarkan...


#Biarkan mereka gunakan magnet mereka untuk menipu mahasiswa....namun kita ini CERDIK! apa yang ada dihati kecil ini....jauh sana, Aspirasi Dihati ku...

1 comment:

  1. Falsafah (prinsip) kebangkitan yang hakiki adalah sebuah mabda' (ideologi) yang mengga­bungkan fikroh dan thoriqoh secara terpadu. Idiologi tersebut adalah Islam. Sebab, Islam adalah sebuah aqidah yang memancarkan sebuah sistem untuk mengatur seluruh urusan negara dan umat, dan mampu memecahkan seluruh masalah kehidupan.

    ReplyDelete

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!