Saturday 13 July 2013

Siswa4U Beri Sokongan Padu Calon Kuala Besut

Kuala Lumpur, gerakan mahasiswa Pro Barisan Nasional yang ditubuhkan pada sebelum PRU 13 yang lalu di bawah seliaan Biro IPT UMNO, Siswa4U memberi sokongan penuh terhadap calon Pilihan Raya Kecil DUN Kuala Besut, Terengganu.

Bercakap kepada wakil media Middle Voices, Zaharin Haris yang merupakan Pengerusi Siswa4U Shah Alam menjelaskan bahawa seluruh organisasi mahasiswa itu sentiasa memberi sokongan padu terhadap calon pilihan pucuk pimpinan UMNO.

"Kita sentiasa beri sokongan, semua mahasiswa S4U sentiasa beri sokongan padu terhadap siapa sahaja yang dipilih sebagai calon BN bagi DUN Kuala Besut untuk PRK disana...," jelas Zaharin.

Zaharin Haris (kanan)
tambahnya lagi, "lebih-lebih lagi calon (Tengku Zaihan Che Ku Rahman) ni memang calon yang tepat untuk orang Kuala Besut...berkebolehan dan orang muda...,".

Zaharin yang ketika dihubungi, turut menyampaikan rasa yakinnya terhadap Tengku Zaihan sebagai calon DUN Kuala Besut dan percaya bahawa Barisan Nasional akan beroleh kemenangan seperti PRU13 lepas.

"Saya amat yakin dengan Tengku Zaihan, malah kami semua disini yakin dan percaya bahawa Barisan Nasional akan menang di Kuala Besut dengan jumlah majoriti yang lebih banyak dari sebelum ni...,"

Zaharin yang kemudiannya ditanya akan khabar yang menyatakan bahawa S4U tidak berminat untuk membantu Barisan Nasional di Kuala Besut hanya sinis menjawab;

"itu hanya gurauan manja, tiada istilah tidak berminat atau tidak dipanggil, cumanya kami yang memberi ruang kepada jentera mahasiswa disana untuk berkempen, memandangkan besut bukanlah suatu wilayah yang besar sehingga memerlukan seangkatan kapal untuk bertandang..."

Lagi katanya, "ada, ada mahasiswa di sana, jadi jika dan hanya jika berkeperluan dan dipanggil, kita akan turun di Kuala Besut, tambah lagi bulan puasa.......juga merupakan faktor yang perlu diambil kira."

Sebelum itu, Siswa4U pada PRU 13 mempamerkan prestasi yang baik dalam sejarah PRU di Malaysia apabila mereka bangkit memberikan sokongan padu kepada Barisan Nasional yang seterusnya berjaya membentuk kerajaan persekutuan selain simple majoriti di peringkat Negeri Terengganu.

*Sementara itu, wakil media Middle Voices gagal menghubungi Saudara Hafiz Ariffin, Pengerusi Siswa4U peringkat pusat kerana talian berada diluar kawasan liputan pada malam tadi yang kemudiannya mendorong wakil media MV menghubungi Zaharin.

*[PINDAAN kepada daripada] [Kesalahan penulisan dan penyampaian maksud] Sementara itu, wakil media Middle Voices cuba untuk menghubungi Saudara Hafiz Ariffin, Pengerusi Siswa4U peringkat pusat namun panggilan tidak berjawab.

No comments:

Post a Comment

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!