Sunday 21 July 2013

Masyarakat Kuala Besut, Terima Baik Mahasiswa Siswa4U

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan Kareem,

Besut - Terima kasih Datuk Razali Ibrahim, selain kata dan madah yang tidak dapat menggambarkan rasa terhutang budinya sekumpulan mahasiswa yang dipanggil Siswa4U kerana diberi peluang untuk menimba pengalaman berkempen di bulan ramadhan.

"Kami rasa teruja...terima kasih banyak kepada Datuk Razali, Pengerusi Biro IPT UMNO kerana memanggil kami untuk menzahirkan sokongan kami kepada calon Barisan Nasional dekat sini...jika tidak, kami tak berpeluang,"

Menurut salah seorang daripada mereka, kehadiran mereka di Kuala Besut merupakan satu pengalaman dan peluang yang berharga dalam menerajui landskap politik matang di Malaysia, lebihan lagi pertama kali berkempen pada bulan Ramadhan.

"....kali pertama, ini pengalaman pertama buat kami semua berkempen di bulan ramadhan, dan ini merupakan satu peluang dan kesempatan yang sangat berharga buat kami sebagai mahasiswa dalam menerajui landskap politik matang di Malaysia,"

Wakil gerakan itu memberitahu media ketika bersama kira kira 3000 nelayan dan peladang Kuala Besut yang menyambut kehadiran Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin Yassin diiringi Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri dekat Dataran Kuala Besut semalam.

Sementara itu, Pengerusi Siswa4U Shah Alam, ketika ditemui dekat sini memberitahu media, kehadiran kumpulan itu sebagai bukti bahawa Barisan Nasional tidak pernah meminggirkan gerakan itu selain telah membuat pengaturan yang baik, agar Siswa4U berpeluang bersama memeriahkan kempen Pilihan Raya Kecil DUN Kuala Besut.

Tambahnya lagi, mereka akan bersama-sama jentera Barisan Nasional untuk turun berjumpa masyarakat sehingga tamat tempoh berkempen pada sehari sebelum tarikh mengundi.


Sebelum itu, gerakan mahasiswa Siswa4U yang tiba di Kuala Besut kelmarin dilaporkan diterima baik masyarakat kampung sebaik mereka memulakan tugas menziarahi rumah ke rumah di sekitar pusat daerah mengundi Bukit Puteri.

Menariknya, Siswa4U sempat menerima amanat daripada Datuk Razali Ibrahim sebelum memulakan tugas ketika menghadiri jamuan berbuka puasa di Rumah Johor dekat sini kelmarin.

#Tahniah Siswa4U Shah Alam...

No comments:

Post a Comment

Bahasa yang santun itu adalah lebih elok untuk mata yang memandang!